General

El ple rebutja el projecte de la variant que enderroca 10 cases

Era previsible que la cosa s’allargara però finalment el ple celebrat el dimarts per la nit a Benissa va batre més d’un rècord. Des de les 21.00 fins l’1.30 de la matinada, això és, quatre hores i mitja, va ser el temps que van estar discutint sobre assumptes de l’actualitat els 16 regidors. La variant de la N-332, la polèmica casa del batle i la crisi del cementeri van ser debatuts amb intensitat i amb temps, sens dubte.

Encara que l’acord va costar molt finalment els desitjos dels afectats han estat complerts i tots els grups polítics van aprovar en el ple del dimarts una al·legació conjunta a la modificació del projecte de la variant de la N-332 al seu pas per Benissa. Una actuació que tal com ha eixit a exposició pública suposa l’enderrocament de fins a deu cases, algunes d’elles de primera residència. Un desviament que en la forma en què ha estat presentat es considera “no acceptable” per part del PP, PSOE, CIBE-Bloc, PSI i l’exregidora popular Josefa del Valle.

Precisament hui fa una setmana que després d’una assemblea en la seu universitària el portaveu de les més de 100 famílies afectades pel desviament de la N-332 va demanar als partits que s’uniren a ells per fer un front comú. L’acord a què van arribar en el ple els partits contempla, per una costat, la consideració com a “prioritària” de l’execució de la variant de Benissa.

En segon lloc, defineix com a “no acceptable” la proposta del Ministeri de Foment que s’emporta per davant cases habitades en el que en l’actualitat és l’eixida del poble cap a Calp en la intersecció amb la carretera de Xaló.

Tercerament, el document consensuat recull que els dos objectius bàsics del projecte que es faça han de ser: un, garantir la seguretat vial i, dos, el menor impacte sobre el paisatge i el medi, posant èmfasi en la conservació de les “cases preexistents”.

Molts dels afectats que van acudir al ple van poder així anar-se’n satisfets amb el document. Però fins l’últim moment l’acord s’aguantava per un pèl i va poder trencar-se a causa de les desavinences entre els grups. El batle, Juan Bautista Roselló, va presentar una proposta que no incloïa el rebuig explícit al projecte sinó que demanava que s’estudiaren les alternatives que es pogueren presentar. Mentrestant, CIBE-Bloc i PSOE van presentar una altra proposta en què el terme “no acceptable” respecte a l’actuació de Foment tenia “més força i marca més la nostra posició que no volem aquest desviament”, va defensar Isidor Mollà.

No obstant això, la del batle incloïa la petició de l’ampliació per dos mesos més del termini d’exposició pública, que acaba demà després d’haver-se publicat en el BOE a l’agost. En aquest sentit, durant el ple els grups de l’oposició van acusar Juan Bautista Roselló de “falta de lideratge” i li van demanar de nou “com no s’havia informat abans i si els canvis en el projecte li’ls van dir el 19 d’abril”, pel que fa a la reunió que havia tingut el batle amb dos tècnics de la Demarcació de Carreteres de l’Estat eixe dia.

Sobre això, Roselló va respondre que en la cita “només em van informar de forma oral” i va qualificar com a “absolutament falsa” la part del projecte en què es diu que aquest dia l’ajuntament va donar el vistiplau al projecte.

Amb tot, el socialista Juan Crespo va exclamar que “si no coneixia el document els membres del PP haurien de renunciar ara mateix precisament per no interessar-se per un projecte de tanta importància” encara que el batle va replicar que “el portaveu del PSOE va dir al ple de maig que hi hauria novetats el que vol dir que alguna cosa sabria”.

Després d’arribar a l’acord per unanimitat el portaveu del PSOE, Vicent Cabrera, va anunciar en el mateix ple que “demà realitzaré una telefonada amb l’objectiu que aquesta mateixa setmana els portaveus acudim a València per a mantindre una reunió” amb els responsables de Foment i a fi de negociar una solució amb el ministeri.

El portaveu del PSPV, Vicent Cabrera, no va participar en el debat d’aquest punt perquè té familiars directes afectats, però va plantejar molts dubtes sobre si Foment acceptarà ampliar el termini d’al·legacions.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?