General

Benissa manté la seua aposta per FITUR en la tornada a la “normalitat” de la fira

Imatge promocional per a FITUR
Imatge promocional per a FITUR

La Regidoria de Turisme de Benisa ha desembarcat hui mateix al recinte d’IFEMA a Madrid amb l’objectiu de promocionar Benissa com una destinació amb una variada oferta esportiva, gastronòmica i cultural que, a més, s’està posicionant a l’avantguarda en aspectes com la sostenibilitat i la gestió intel·ligent.

Al llarg dels pròxims dies l’equip que dirigeix Jorge Ivars tindrà l’oportunitat de “vendre” les bondats d’un municipi que ha descobert, amb l’actual conjuntura, una oportunitat per a diferenciar-se i remarcar les seues singularitats respecte a altres destinacions de la Costa Blanca i del País Valencià. Fonamentalment, dos seran els aspectes sobre els quals planejarà tota l’acció promocional; la gastronomia i l’esport a l’aire lliure. A més, també es pretén mostrar al públic especialitzat el Pla de Destinació Turística Intel·ligent que començarà a rodar en els pròxims mesos i el Pla de Sostenibilitat Turística presentat davant l’opinió pública benissera fa només dos dies i amb el qual l’ajuntament ingressarà en els seus comptes prop de 2’5 milions d’euros que aniran destinats a més de 20 projectes diferenciats en quatre eixos d’actuació.

El dimecres 19 tindrà lloc la presentació en l’estand de la Costa Blanca del Pla DTI i del PSTD. Amb el primer es busca avançar cap a la transformació digital de la gestió turística, accedir a informació i coneixement sobre com aplicar la tecnologia al Turisme i posicionar Benissa en la punta de llança com a destinació intel·ligent, perseguint la consecució d’importants desafiaments com la desestacionalització, la dinamització de l’economia local, l’adaptació de la destinació a les persones amb discapacitat i la reducció de l’impacte ambiental, entre d’altres. Pel que fa al pla de sostenibilitat (PSTD), les pretensions de l’equip de govern van més lluny encara si cap, ja que a través de la línia de finançament de la Unió Europea es podran desenvolupar accions concretes que s’aniran visibilitzant en els dos pròxims anys. Algunes de les quals ha volgut destacar el regidor de Turisme, Ivars, han sigut la incorporació d’infraestructures ciclistes, la conversió en zona de vianants de diferents carrers del centre urbà, l’actualització dels comptadors d’aigua, el condicionament de les instal·lacions de l’Aula de la Mar i la creació d’una àrea recreativa i centre base d’esports de muntanya a la Solana.

El dijous 20 es presentarà la “#GastroExperienceBenissa”, una idea a través de la qual es pretén desenvolupar la marca i reputació gastronòmica de Benissa vinculada a conceptes com el ‘slow food’, la dieta mediterrània saludable i els productes de proximitat. Un projecte que s’està desenvolupant de la mà del sector en el municipi i que aprofundirà principalment sobre la professionalització d’aquest.

També el dijous, en diferents horaris, es presentarà la nova edició de la guia ‘#BenissaNaturSport 2022’ en la qual s’aglutina tota l’oferta esportiva de Benissa lligada al medi ambient i la natura. Un producte turístic molt interessant per a esportistes que vulguen gaudir d’un inigualable espai natural. El clima, la mar i la muntanya situen Benissa com a referent per a afermar un lideratge en les noves tendències de turisme sostenible lligat a l’esport.

En el torn de preguntes, el batle, Arturo Poquet, ha declarat que “darrere de l’actual conjuntura econòmica i social hi ha una oportunitat per a reforçar el nostre projecte turístic amb un marcat enfocament estatal”. El que convida a pensar que gran part de l’estratègia de captació turística per a 2022 estarà centrada en turisme de proximitat per a desembocar en una acció més àmplia des del punt de vista geoestratègic de cara a 2023 en funció del desenvolupament dels escenaris econòmics, polítics i socials a tota Europa. Per part seua, el regidor de Turisme, Jorge Ivars, que també compta entre les seues competències amb la delegació de Modernització, ha aprofitat l’oportunitat per a destacar l’esforç innovador de la coalició municipal des que arribaren al govern fa dos anys i mig. Ivars ha tancat les seues declaracions manifestant que: “Benissa ofereix un model de turisme sostenible, saludable i intel·ligent”.

Com a colofó a totes les presentacions i pas previ a l’obertura al públic en general, Benissa oferirà el divendres el seu “plat insígnia”, el Putxero de Polp, de la mà del cuiner Andrés Roselló Piera del Restaurant Giró. Una posada en escena que, com en edicions anteriors, sempre té una gran acollida.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?