El Runar fa front a les declaracions de l’alcalde

COMUNICAT DEL RUNAR

El Col·lectiu el Runar, davant les recents manifestacions de l’alcalde de Benissa, Juan Bautista Roselló, i els fets esdevinguts en l’últim ple municipal, vol manifestar:

– Que les dades objectives que han estat utilitzades en la realització de l’Informe sobre la situació urbanística a Benissa, han estat extretes de l’actual Pla General d’Ordenació Urbana. A fi que la ciutadania puga consultar-les i contrastar-les, el Runar ha posat a disposició aquests documents en la seua pàgina web (www.elrunar.org). D’altra banda, les propostes que conté l’Informe sobre els projectes urbanitzadors de La Llobella, La Ràpita i El Collao han estat prèviament presentades en forma d’al·legacions en el termini d’exposició pública, i per això són públicament conegudes.

– Que això demostra que la credibilitat del Runar no ens l’ha de donar l’alcalde, sinó que està basada en la transparència i en el coneixement de causa, fets avalats per la seua àmplia trajectòria pública, dedicada a la conservació del patrimoni natural i històric del poble de Benissa.

– Que constatem, amb preocupació, l’inici d’una dinàmica gens constructiva i parca en formes democràtiques de l’equip de govern del PP, que assenta un greu precedent pel que fa a les normals relacions entre la ciutadania i els seus representants polítics. En aquest sentit, volem ressaltar que el Col·lectiu el Runar no ha entrat mai en el terreny de les desqualificacions, i és per això que demanem el mateix respecte i ètica política en el desenvolupament de les relacions entre l’administració pública i la ciutadania.

– Per tot això, sol·licitem una reunió amb l’alcalde a fi de poder resoldre els dubtes que puga tenir, i en la qual se li demanarà que rectifique les acusacions que ha vessat sobre el Col·lectiu.

Ja per a finalitzar, el Runar es pregunta, davant aquesta mancança de “talant democràtic”, quins són els interessos reals que provoquen aquestes reaccions polítiques desmesurades, i en els quals cal veure, en la nostra opinió, la forta pressió urbanística a què està sotmesa el poble. El vertader debat, malgrat els intents de convertir-lo en simples picabaralles, està en el paper real i en la participació que ha de tenir la ciutadania en un procés tan important per a tots com és el de la planificació i creixement urbanístic de Benissa.

Col·lectiu el Runar.