Inici » Notícies » Política

Twitter, mentides i joc brut: Així va teixir la seua xarxa al PPCV l’aconseguidor Alejandro de Pedro

28 d'Octubre de 2014 No hi ha comentaris
Placa regal de Alejandro de Pedro a José Maria Serna

Placa regal d’Alejandro de Pedro a José Maria Serna

Un nou escàndol de presumpta corrupció va esclatar aquest dilluns a Espanya. Agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil van arrestar ahir més de 50 persones -entre les quals hi ha l’exvicepresident de la Comunitat de Madrid Francisco Granados– i van realitzar registres en diversos ajuntaments i empreses. Com era d’esperar, també hi ha un episodi valencià en la investigació: la Guàrdia Civil es va presentar a primera hora del matí a la seu de l’empresa Estrategia de Identidad y Comunicación Online (EICO), creada per Alejandro de Pedro Llorca, per a emprendre un registre que va durar unes 12 hores. Uns dels detinguts en l’operació va ser el propi empresari, en considerar que seria un dels dos “aconseguidors” dels quals se servia la xarxa. Una trama a la qual se l’acusa de cobrar comissions il·legals per l’adjudicació d’obres i serveis i de aconseguir adjudicacions per valor de 250 milions d’euros en només dos anys.

El citat empresari era un vell conegut del Partit Popular de la Comunitat Valenciana. Els vincles de De Pedro, consultor i emprenedor segons el seu propi Twitter, amb diferents càrrecs de la formació van ser diversos. Aquest dilluns, les informacions entre els dirigents populars consultats per aquest diari eren contradictòries a l’hora de situar com es va produir l’aterratge de De Pedro en l’entorn del PPCV, tot i que la majoria de dirigents coincidien a dir que inicialment l’entrada de De Pedro als cercles de la branca valenciana va arribar de la mà del llavors vicepresident del Consell, Juan Cotino, encara que ja en aquells dies el consultor realitzava, o almenys així opinen fonts del partit, treballs a Madrid per a alts càrrecs del PP. La connexió de De Pedro amb responsables del PP com Juan Cotino, o alcaldes com Arturo Torró i Ana Kringe són difícils d’obviar, com mostren diversos tuits i col·laboracions.

Precisament un dels capítols més polèmics en el seu dia va ser la creació d’una falsa Wikipedia dedicada a exalçar batllessa de Dénia, Ana Kringe, un domini web que va ser adquirit per De Pedro. A més, també va ser el responsable de crear pàgines crítiques amb el PSPV utilitzant adreces fàcilment relacionables amb els socialistes valencians, com ara www.blanquerias.com i www.joancalabuig.com, que van desaparèixer posteriorment. Entre els dominis que en aquell moment controlava De Pedro es trobaven, curiosament, diversos relacionats amb alguns dels esmentats responsables polítics, una maniobra digital que va relatar ja el 2011 la Paella Russa.

Dominis que figuraven a nom d'Alejandro De Pedro

Dominis que figuraven a nom d’Alejandro De Pedro

Encara que ningú nega que era un consultor conegut a la formació popular, fonts de l’equip de la campanya electoral de 2011 van assegurar a aquest diari que l’empresari no hi va participar, si bé alguns dirigents si van manifestar haver coincidit en trobades relacionades amb el PPCV i la comunicació 2.0 en aquesta època. Al mateix temps, De Pedro també va començar a establir contactes amb batles i dirigents de la província de València i Alacant. De fet, diverses fonts consultades assenyalen que, al marge de les col·laboracions esmentades, també va realitzar alguna per Sant Vicent del Raspeig, on és batllessa l’actual presidenta de la Diputació, Luisa Pastor, o per a la Conselleria de Cultura i Educació quan Alejandro Font de Mora estava al capdavant.

Fonts oficials de la Diputació d’Alacant consultades per aquest diari asseguren haver conegut a De Pedro per la xarxa de diaris digitals que va impulsar fa uns anys sota la capçalera ‘Ahora…’. Amb aquest format, va llançar aquesta publicació en diferents municipis -la comarca de la Marina va ser una de les primeres- i va aconseguir certs ingressos de publicitat institucional de, com a mínim, Dénia i de la Diputació d’Alacant quan va impulsar una edició a la capital.

D’altra banda, al marge dels serveis de De Pedro a la web de Juan Cotino o els treballs realitzats per Ana Kringe, factures com les abonades per l’Ajuntament de Gandia a l’empresa EICO per treballs de posicionament en línia deixen veure que alguns batles, com en aquest cas Arturo Torró, sí que van contractar els serveis de De Pedro.

# ENMESA22

De Pedro va ser també un dels impulsors d’una estratègia a les xarxes socials durant les campanyes electorals de 2011 que es va batejar com En Mesa 22. Un grup de militants del PP, presidits pel mateix De Pedro, segons consta en una placa que li regalar a l’alcalde de Benissa (Alacant), José María Serna [Nota d’Infobenissa: José María Serna era president del PP de Benissa, no alcalde], també del PP, es reunien periòdicament entre ells i amb alts càrrecs populars. Van arribar fins i tot a visitar les Corts, on van ser rebuts per la plana major del grup del PP.

Amb l’etiqueta de Twitter #enmesa22 van teixir uns missatges a la popular xarxa de microblogging de suport als candidats del PP, molts dels quals, entre ells José Císcar, per exemple, no dubtaven a saludar-los i celebrar la seua iniciativa.

En definitiva, i si bé és cert que no es va produir la detenció de cap polític valencià ahir, resulta evident que hi ha una sèrie de connexions de les que es deixa entreveure la integració en un determinat moment de l’empresari detingut en els cercles del PP valencià que, per allò transcendit fins ara, no serien constitutives de delicte però que tornen a deixar la preocupació en l’ambient de la formació popular.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda el 28 d’octubre de 2014 al diari electrònic valenciaplaza.com

Font de la notícia: Servei de Notícies d'Infobenissa

Deixa un comentari

http://www.infobenissa.cat/wp-content/themes/infobenissa/