Natura

El servei de Línia Verda a Benissa atén més de 160 incidències durant els primers sis mesos de l’any

El servei Línia Verda – (www.liniaverdabenissa.com) -, que permet al ciutadà notificar incidències de tot tipus a l’ajuntament en temps real, ha mantingut una tendència creixent des de la seua creació en 2013, estant previst que durant 2018 el resultat final supere el 50% de creixement respecte a l’any anterior. Concretament, des de gener fins a finals de juny s’han comptabilitzat més de 160 notificacions.

La ciutadania pot traslladar les incidències mitjançant l’ús de l’APP creada a aquest efecte, la qual cosa permet mantenir un contacte directe per a solucionar problemes que en molts casos, passen desapercebuts.

El tipus d’incidències més freqüents són aquelles que tenen relació amb “Voreres i Calçades”, seguit de “Brosses”, “Neteja”, “Parcs i Jardins” i “Enllumenat”. A dia d’hui, ja s’han comunicat 702 incidències de les quals el 83% han sigut ja solucionades.

La participació ciutadana ha experimentat un creixement exponencial en aquesta aplicació, el que indica un important grau de conscienciació per part dels veïns i les veïnes per a aconseguir un municipi més a gust de la ciutadania.

Durant l’any 2014, es van comunicar 49 incidències. Durant el 2015, es va produir un increment en la participació del 55%, del 2015 al 2016 un 89% i del 2016 al 2017 un increment del 55%. Unes dades que revelen l’important acolliment que ha tingut el servei entre les veïnes i veïns de Benissa.

Per a poder utilitzar aquest servei és necessari procedir a la descàrrega de la APP Línia Verda Benissa. Per a açò, l’usuari accedeix a Google Play o APP Store en funció de la tecnologia emprada en la seua Smartphone (Android/iOS). Una vegada localitzada, es duu a terme la descàrrega de forma gratuïta.

Per a comunicar una incidència, n’hi ha prou amb punxar sobre el botó “Notifica la teua incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d’incidències apareix en pantalla. L’usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De forma automàtica, l’APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre la mateixa. Ja només queda donar al botó d’enviar. Una vegada enviada, personal de l’Ajuntament de Benissa rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada en cas de correspondre a la tipologia adequada. La persona que ha enviat la notificació rep al seu torn i rep confirmació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l’estat de la mateixa.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?