Inici » Notícies » General

La variant aturada a l’espera d’un estudi geotècnic

26 d'octubre de 2018 Un comentari
Estat en què va quedar la màquina de la variant

Estat en què va quedar la màquina de la variant

Aturades per causa de força major. I tant. Les obres de la variant de la N-332 a Benissa, que fa ara un any es van reiniciar amb OHL com a nova adjudicatària, s’han suspès momentàniament. Aquest dimecres es va produir una tremenda solsida. Es va enfonsar un tram d’uns cent metres d’un mur de pedres. Les pedres van sepultar una màquina en la qual anava un treballador dins.

L’esglai va ser de categoria. L’operari va poder escapolir-se per una finestreta. Va eixir a tota pressa. Tones de pedres li van caure damunt. El xassís de la màquina va aguantar el devessall. En escapar per l’escletxa de la finestreta, el treballador va patir arrapades. Va eixir de miracle. Va ser traslladat a un centre sanitari. Les seues ferides no revestien gravetat i, a les dos hores, l’operari havia tornat a les obres. Observar la màquina soterrada (només apunta el lateral) li va haver de posar els pèls de punta.

El mur que s’ha enfonsat està en la part on més es complica l’obra de la variant, una carretera de circumval·lació de 4,5 quilòmetres. El terreny presenta pendents i desnivells. Benissa ja queda arrere i la variant deu ací connectar de nou amb la N-332, en el tram que baixa fins a Calp.

La solsida ocorreguda ara sembra dubtes sobre l’estabilitat dels murs de pedres d’escullera que s’han creat en aquest tram sud de la variant. De fet, tant l’empresa adjudicatària com el Ministeri de Foment han decidit paralitzar els treballs i dur a terme estudis geotècnics per a esbrinar per què s’ha enfonsat un tros de cent metres de mur i determinar si la resta del parapet de pedres d’escullera ofereix garanties de solidesa (en cas contrari, s’haurà de demolir de punta a punta). Portarà uns deu dies establir les conclusions.

Les obres de la reivindicada variant de Benissa (els veïns la reclamen des de fa dècades per a traure de dins del poble el dens trànsit de la N-332) es van reiniciar fa ara un any. El Ministeri de Foment va tornar a adjudicar-les. Se les va quedar OHL per 21,8 milions d’euros. Té 32 mesos per a acabar-les. Abans havien estat aturades durant més de vuit anys. La primera empresa adjudicatària va ser Begar Construcciones y Contratas, que, al poc, va entrar en concurs de creditors. És un projecte amb molta història. La més escruixidora és la d’eixe obrer que va escapar el dimecres pels pèls d’un impressionant allau de pedres.

Font de la notícia: Diario Información

Un comentari»

  • Pedro José Sanz ha dit:

    A la vista de lo sucedido, se ve la INCOMPETENCIA de la empresa en la ejecución y la ENORME y desmesurada INCOMPETENCIA DE FOMENTO en el diseño de la Obra, demos gracias que no ha pasado en pleno funcionamiento ya que podría haber sido una verdadera catástrofe. Aun así el día que la terminen tendremos mas sorpresas con las pluviales,

Deixa un comentari

http://www.infobenissa.cat/wp-content/themes/infobenissa/