Esports

L’Estrella Damm s’arma de paciència enmig de la borrasca

Alex Pella es recupera al mig de la borrasca
Alex Pella es recupera al mig de la borrasca

La Barcelona World Race és una regata extrema que depèn en gran mesura dels detalls i de com s’afronten els contratemps. El català Estrella Damm, cinquè classificat provisional, ha vist alentit el seu avanç al mig de la borrasca davant del riu de la Plata (Argentina). La raó, el trencament del hook de la trinqueta (espècie d’ancoratge que subjecta la drissa de la vela al pal). Amb el seny necessari per salvaguardar la seua seguretat, els patrons Alex Pella i Pepe Ribes han alçat el peu de l’accelerador, posant quatre rissos a la major per esperar millors condicions de navegació. D’aquesta manera salvaguarden el vaixell enmig de vents de més de 40 nusos i un mar desordenat amb onades de més de sis metres, conscients que aquesta és una cursa de resistència. En l’últim informe de posicions l’Estrella Damm comença a millorar la seua velocitat i ja ha fet una mitjana de més de deu nusos en l’última hora.

“El mar està molt desmuntat, amb onades de totes direccions des de fa dos dies, quan el Mirabaud va perdre el pal”, explicava aquest matí Alex Pella en videoconferència. El patró barceloní va detallar les condicions de la xicoteta avaria que els ha alentit: “Amb la rolada del vent al nord-oest anàvem de cara a l’onada, d’uns sis metres, que és com xocar amb una paret constantment. Hem enganxat uns cops de pantoc molt violents que posen el perill el vaixell i el material. Aquesta nit anàvem amb tres rissos i la trinqueta, amb 30-35 nusos de vent, i llavors el hook de la trinqueta es va trencar i la vela va anar a l’aigua. La vam recollir i està sencera. La reparació és relativament fàcil: tornar a amarrar el hook. El que passa és que per fer-ho cal pujar al pal i ara mateix és molt complicat i perillós amb la mar que hi ha”.

Sense l’estai de la trinqueta, la prioritat era protegir el pal, com explicava Pella: “Com que venien quaranta nusos i no veiem clar com havia de reaccionar el vaixell amb tres rissos, sobretot sense estai davant, vam posar el quart ris a la major. En cas contrari és perillós per al pal, perquè pots invertir i trencar. Hem alçat molt el peu de l’accelerador. Anem molt tranquils i navegant molt poc a poc, a uns 8 nusos i sense posar en perill el vaixell ni a nosaltres mateixos. No podem posar cap vela de proa per a aquestes condicions, perquè el tormentí va amb el mateix hook. Esperem que baixe una mica el vent per poder posar almenys el solent. Per això caldrà que el vent baixe almenys a 30 nusos i ara en tenim 40, així que caldrà tindre una mica de paciència encara”.

Millora, resistència i esperit competitiu

La nota positiva, i encara que semble increïble en aquestes condicions, és que Pella i Ribes han pogut descansar i menjar adequadament, en no tindre més remei que baixar el ritme. Així, es recuperen millor de les seues lesions en el costat i el genoll, com comentava Pella: “Físicament estem bé. Hem descansat aquesta nit, i ens ha anat molt bé. Cada dia que passa estic una mica millor de les costelles. Ja no m’estic prenent els calmants. Cada vegada que faig esforç m’ho note, però abans no podia fer força amb el braç esquerre. Pepe s’està prenent els calmants i cada dia es troba una mica millor, però li fa prou de mal el genoll sobretot.”

Tot i veure’s frenat en un moment alt, l’esperit competitiu de l’Estrella Damm Sailing Team no decau, i els patrons saben que en aquesta gran aventura cal saber resistir i esperar noves oportunitats. “Hem tornat a perdre milles en una situació en què ja estàvem regatejant i havíem remuntat. Aquest contratemps ens fa perdre milles, però a veure quan podem tornar a recuperar “, concloïa Pella amb optimisme i seguretat.

Classificació provisional Barcelona World Race, 14 març 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 350,4 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.525,1 milles del líder
4. Neutrogena, a 1.733,8 milles del líder
5. Estrella Damm, a 1.843,9 milles del líder
6. Mirabaud, a 2.306,5 milles del líder
… Fins a 11 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?