Esports

L’Estrella Damm puja al cinquè lloc a l’Atlàntic Sud

L'Estrella Damm. Copyright Maria Muiña / Barcelona World Race
L'Estrella Damm. Copyright Maria Muiña / Barcelona World Race

Quan es compleixen 70 dies de l’eixida de la Barcelona World Race, la volta al món segueix guanyant emoció dia a dia, amb molt per decidir en el terç final. El vaixell català Estrella Damm ha aconseguit situar-se de nou al cinquè lloc, després d’avançar ahir per la vesprada al Mirabaud suís a l’altura de les Malvines, tornant a les posicions capdavanteres i ficat de ple en la pomada després d’un accidentat Pacífic en què les avaries, els temporals i les lesions van fer efecte en la classificació i van posar a prova la resistència dels seus patrons. Però Alex Pella i Pepe Ribes mai van perdre la cara a la regata i fent gala del seu esperit de superació s’estan sobreposant als revessos, incloent-hi una escala tècnica, sengles contusions al costat i un trencament del menisc de Pepe Ribes. “Vam perdre molt el ritme a la parada a Wellington i l’hem recuperat. Estem molt contents i molt motivats “, assegurava Alex Pella aquest migdia.

“La parada a Wellington va ser accidentada amb tot el que ens va passar abans i després: les avaries, la calma en eixir, després el cicló… era una darrere l’altra. Ara l’ànim està alt. Amb la compressió de la flota a Hornos, amb un bon grup de vaixells entre els que estem lluitant, encara que Groupe Bel ha hagut de parar i venia fent-ho molt bé… és una situació molt més competitiva a bord. És més agradable, et motives molt més i et dediques a trimar, a tindre cura de la velocitat i l’estratègia, que és al que veníem “, explicava el patró català.

Així les coses, la regata està renyidíssima. L’Estrella Damm avantatja en només sis milles el Mirabaud, d’on aquest matí s’ha rebut la bona notícia que Michèle Paret està prou recuperada de la seua anèmia, que la va mantindre a la llitera alguns dies. Per la proa del vaixell català hi ha el Neutrogena, a només 84 milles després de la remuntada de Pella i Ribes, que n’han retallat 55 en les últimes 24 hores.

No només l’ascens en la classificació anima els patrons de l’Estrella Damm, sinó que després del dur Gran Sud, les condicions que estan vivint a l’Atlàntic són més suportables: “La remuntada anima perquè va fent més bo i l’onada baixa completament. S’agraeix molt “, explicava un rialler Pella, que comentava les condicions de navegació: “Ara anem cenyint amb 15 nusos de vent i sense quasi onada. Anem a poc a poc cap a casa “.

Per al català, aquesta ha sigut la seua primera experiència als oceans del sud, després d’una treballada carrera. Però per dura que haja estat la travessa, no serà l’última: “Tot el que he après al Gran Sud us assegure que ho aprofitaré, i ho milloraré quan repetisca. Perquè segur que repetiré”, assegurava entusiasmat per estar complint un somni llargament perseguit.

Però la meteorologia no regalarà res a l’Estrella Damm en l’últim oceà de la volta al món. Les condicions per a aquests dies s’aventuren complexes, tant a nivell estratègic com de conservació del vaixell, de manera que els patrons de l’embarcació catalana estudien acuradament com afrontar els nous reptes: “Aquest és un tram sempre complicat. No hi ha una situació clara ni estable. Aquesta nit i demà tindrem un front d’una baixa pressió i d’ací dos dies una altra més potent amb vent dur. A veure com la sortegem. És prou incert, i pel que fa a l’estratègia de regata està tot completament obert, amb moltíssimes opcions “, explicava el patró barceloní.

Jardineria marítima

Són molts els obstacles que s’han de salvar quan es navega, però quan és en competició molts inconvenients són més molestos si és possible, ja que fan baixar la marxa. És el que li ha passat l’Estrella Damm durant el dijous, com explicava, sempre amb bon humor Alex Pella en un correu electrònic d’a bord: “Hui hem passat al través de les Malvines. Ha sigutincreïble, ens hem passat tota la vesprada fent de rasclet marí! Sí, sí de rasclet marí. Hem estat agafant algues tota la vesprada. Dues vegades a la quilla, obligant-nos a aturar el vaixell i fer marxa enrere. Quatre vegades a la deriva i sis als timons. De dos tipus, unes grosses i amb boles, i altres com taggliateles gegants súper llargues! Esperem que la nostra sessió de jardineria marina s’haja acabat “.

Classificació provisional Barcelona World Race, 11 març 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 544,8 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.308,2 milles del líder
4. Neutrogena, a 1.706,6 milles del líder
5. Estrella Damm, a 1.790,5 milles del líder
6. Mirabaud, a 1.796,4 milles del líder
7. Groupe Bel, a 2.394,7 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?