Esports

L’Estrella Damm és el més ràpid de les últimes 24h

L'Estrella Damm. Copyright Maria Muiña / Barcelona World Race
L'Estrella Damm. Copyright Maria Muiña / Barcelona World Race

L’ascens de l’Atlàntic està oferint alguns dels moments més apassionants d’aquesta Barcelona World Race. La volta al món s’ha posat al roig viu en les cinc primeres posicions a causa de les calmes. Amb els líders lluitant per trobar el millor pas dels doldrums (calmes equatorials), la baralla s’ha posat interessantíssima entre els tres següents vaixells, Renault Z.E., Neutrogena i Estrella Damm. El vaixell d’Alex Pella i Pepe Ribes ha marcat el millor registre de velocitat de la flota en les últimes 24 hores, amb una mitjana de gairebé 17 nusos en la ruta teòrica ideal.

Així, l’embarcació catalana ha recorregut 406 milles entre els informes de posicions de les 15 (hora catalana) d’ahir i de hui, aprofitant al màxim les òptimes condicions de navegació amb la màxima superfície de vela. Aquesta velocitat li ha permès retallar 38 milles davant de Neutrogena i Renault Z.E. en quarta i tercera posició, respectivament, ja que tots dos han recorregut idèntic nombre de milles, 368, en les últimes 24 hores. El vaixell de Ryan Breymayer i Boris Herrman està a 62,3 milles de distància, mentre que el de Pachi Rivero i Toño Piris, que marca les posicions de podi, es troba a 289 milles per la proa.

Tots tres vaixells naveguen amb vents de popa d’entre quinze i dèsset nusos i s’acosten a una zona de transició que pot provocar interessants moviments i potser un major apropament entre ells. Fins aleshores, és qüestió de velocitat: “Ara estem tots més o menys alineats”, explicava Ribes aquest migdia. “Caldrà veure com corren els vaixells. Ens queda un dia i mig més o menys amb aquestes condicions i després moltes milles de calma, abans fins i tot dels Doldrums”, prosseguia el patró de Benissa (Alacant). “Qualsevol cosa pot passar. Hi haurà un efecte acordió (apropament i allunyament de vaixells) molt gran”. La zona de transició exigirà un gran esforç per part de les tripulacions per a triar les millors opcions per eixir-ne i les millors configuracions de vela en cada cas. “A veure com ens defensem” concloïa un animat i combatiu Ribes.

Els patrons de l’Estrella Damm aprofiten aquestes òptimes condicions de navegació per a realitzar xicotetes reparacions a bord, gaudir d’un ritme de guàrdies quasi sense alteracions i menjar adequadament, reposant dels esforços del temporal que els va afectar a finals de la passada setmana davant de la costa argentina.

Un àpat deliciós … i n’hi ha per repetir

En referència a això, Alex Pella es permetia en un divertidíssim correu electrònic fer broma respecte a les incertes estimacions d’arribada a Barcelona. Com explicava ahir el patró barceloní, les zones de transició que queden per davant fan molt difícil vaticinar una data d’arribada a la ciutat comtal, malgrat el que diguen els sempre inexactes càlculs automàtics: “Ens han comentat que arribaríem el 4 d’abril . La veritat és que ací ni ens havíem plantejat el dia d’arribada. Així que de seguida ens hem posat a fer plans, que si vacances des d’aquest fins aquell dia, que si ací i allà, que si aprofite per fer això i allò altre …

Bé i pel que fa a la regata, doncs de seguida ha eixit el tema del menjar. Comptant i recomptant, ens sobren 15 dies! La veritat és que Jan (Santana, director de l’Estrella Damm Sailing Team) s’ho ha currat força, i a part que ens en sobre, està boníssima. Sí, sí, jo gaudisc preparant-me-la, olant-la, veient-ne la textura, els colors … Que si li tire una mica d’oliet, unes herbetes, o no, això millor, amb curri… Que hui millor em ve de gust més un autoescalfat, que les postres són més dolces, i així canvie una mica.

“Melasse a la mel”, què bo que està!, Jo no sabia ni què era, doncs és un pudding amb mel, buah! Té un toc dolç i un pèl embafador, brutal. El que és increïble és la varietat: cous-cous, haxix parmentier, cocido madrileny, tahine, boeuf bourguignon … I els pica-pica: un dia et toquen daus de parmesà, un altre pernilet, un altre cecina, i per entre àpats, fruits secs amb panses.

Bé doncs, ara ja ens estem menjant el que més ens ve de gust, el millor del millor, la resta és per als peixos, hem d’estar lleugers per als dies de calma que ens vénen ara, i per als Doldrums”.

La mala notícia del dia, encara que esperada, ha sigut l’anunci oficial de la retirada del Mirabaud, que es troba navegant cap a Argentina amb aparell de fortuna.

Classificació provisional Barcelona World Race, 16 març 2011 14.00 GMT (15.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 253,3 milles del líder
3. Renault Z.E., a 1.051,7 milles del líder
4. Neutrogena, a 1.278,8 milles del líder
5. Estrella Damm, a 1.341,1 milles del líder
6. GAES Centres Auditius, a 2.209,9 milles del líder
… Fins a 10 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?