Esports

‘Hugo Boss’ amenaça el lideratge del ‘Safran’; ‘Gaes’ i Neutrogena’ retallen

L'Hugo Boss
L’Hugo Boss

L’IMOCA Open 60 ‘Hugo Boss’ de Pepe Ribes i Ryan Breymayer segueix la seua persecució al francés ‘Safran’ de Marc Guillemot i Morgan Lagravière, encara capdavanter de la New York to Barcelona Race o travessia de l’Atlàntic Nord i del Mediterrani occidental, però està a només 12 milles (22 Km) d’ell en finalitzar la cinquena jornada de navegació després de retallar-li 20 milles (38 Km) en les últimes 24 hores.

El ‘Safran’ va ser el primer a creuar l’extrem est de la prova de gel (latitud 40ºN-longitud 47º Oest) al voltant de les 01.15h d’aquesta matinada i va iniciar el seu descens cap al sud, fins a la latitud 39º, perseguit per l’Hugo Boss mentre el ‘Neutrogena’ de Guillermo Altadill i José Muñoz i el ‘Gaes’ d’Anna Corbella i Gerard Marín seguien amb rumb Est i aconseguien retallar quasi 40 milles (75 Km) al capdavanter gràcies a tindre millor vent abans que ambdues unitats iniciaren el rumb Sud-est, a 680 milles (1.260 Km) al sud-oest de les Açores.

La jornada ha sigut prou positiva ja que l’entrada de vent del sud-oest ha permès a les embarcacions hissar els seus espinàquers, encara que està sent moderat (de 8 a 10 nusos/14 a 18 Km/h).

El ‘Safran’ està ara a 1.770 milles (3.280 Km) de l’Estret de Gibraltar, però haurà de negociar l’anticicló de les Açores, interposat en el seu camí. Els vaixells han de negociar una falca anticiclònica, a manera de barrera sense vent, situada a la seua proa. Els primers efectes ja s’han deixat notar, comprimint la flota en un nou efecte acordió.

“El vent que ens envolta és molt inestable i fluix, però les coses van bé”, ha comentat aquest matí Marc Guillemot des del Safran. “Les condicions són agradables, amb mar plana, però cal estar molt atents a causa de la inestabilitat del vent. Hem entrat en una zona oberta, sense restriccions de pas encara que per ser honest, la porta de seguretat no ens va afectar, doncs la ruta idònia no ens portava per allí”, ha afegit.

El Neutrogena s’ha anat situant més al nord que els seus rivals, a unes 50 milles (90 Km) del ‘Safran’. “Aquesta és la basa que vam voler jugar, lliurar just la porta de seguretat i deixar-nos caure cap al nord, buscant que l’actual sotavent ens done opcions quan *role més a la nostra popa, ja siga trabujant i quedar a sobrevent d’ells, o orsant per a accelerar amb un rumb més ràpid”, ha explicat el barceloní Guillermo Altadill.

Des de l’Hugo Boss, Pepe Ribes ha informat que navegaven amb 15 nusos (28 Km/h) de vent, però ara a només 10 (18 km/h) i que: “Estem intentant atrapar el Safran, però per darrere els altres dos vaixells tindran més opcions. En aquestes condicions de poc vent i empopada mai he navegat amb aquest vaixell, serà una bona oportunitat gràcies a la referència del Safran”, ha conclòs.

Resultats i classificacions al final de la cinquena jornada
New York-Barcelona. 3.720 milles nàutiques/6.890 Km.
Distància a meta

1. Safran (FRA) M. Guillemot/M.Lagraviere 2290 m.n.(4.243 Km)
2. Hugo Boss (GBR) J. Ribes/R. Breymaier a 13 m.n.
3. Neutrogena (ESP) G. Altadill/J. Muñoz 32
4. Gaes (ESP) A. Corbella/G. Marín 34
5. Hungary (HUN) N. Fa/M.Goszleth Retirat

Pel seu interés reproduïm aquesta notícia apareguda el 6 de juny de 2014 al diari electrònic www.lainformacion.com

Nota d’Infobenissa: La posició dels vaixells es pot seguir en directe des del següent enllaç


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?