Esports

El Telefónica guanya la segona etapa a Abu Dabi i reforça el seu lideratge a la general

El Telefónica a Abu Dabi

Amb un primer i un segon lloc, com a parcials dels dos trams que tenia la segona etapa entre Ciutat del Cap i Abu Dabi, el vaixell espanyol àmplia el seu avantatge de 3 a 8 punts sobre els neozelandesos del “Camper”, segons en la classificació.

Hui ha sigut un altre gran dia per a l’equip espanyol en la Volvo Ocean Race, ja que amb la victòria en la segona etapa entre Ciutat del Cap i Abu Dabi, el “Telefónica” reforça el seu lideratge en la general en ampliar de tres a huit punts la diferència sobre el segon classificat, el “Camper with Emirates Team New Zealand”. Amb un primer lloc en les més de 5.000 milles del primer tram i un segon lloc en les escasses 100 milles de sprint final entre Sharjah i Abu Dabi, el “Telefónica” s’anota el triomf final de la segona etapa de la Volvo Ocean Race que, inicialment, arrancava el passat 11 de desembre a Ciutat del Cap (Sud-àfrica).

El segon tram d’aquesta etapa, disputat hui entre Sharjah i Abu Dabi, va començar a les 9.30 hores locals (6.30 hora espanyola) pera  disputar un total de 98 milles. Des de les primeres milles el vaixell espanyol va lluitar milla a milla amb la resta de la flota per mantindre una privilegiada posició que tan sols, i per 52 segons, va cedir davant els francesos del “Groupama” en les últimes cinc milles.

Més líder

Aquest primer lloc, quarta victòria del vaixell patronejat per Iker Martínez en el que va de regata, permet al “Telefónica” guanyar l’etapa amb cinc punts d’avantatge sobre els neozelandesos del “Camper” i 10 punts sobre els nord-americans del “Puma”. El “Groupama” ha sigut quart a 11 punts del “Telefónica” i “l’Abu Dabi” cinquè a 19 punts. El “Sanya” encara no ha finalitzat el primer tram d’aquesta segona etapa pel que encara està sense puntuació.

CLASSIFICACIÓ FINAL ETAPA 2

DECLARACIONS DE LA TRIPULACIÓ A LA SEUA ARRIBADA A ABU DABI

IKER MARTÍNEZ, patró

Sobre el final de l’etapa:

Ha sigut molt divertit i ha estat molt bé. La veritat és que des que hem eixit de Sharjah hem estat ací lluitant i el rumb que hem tingut ens ha anat molt bé, hem sigut molt ràpids. Anàvem davant i “Groupama” ha vingut des d’enrere molt, molt ràpid i hem estat lluitant junts moltes milles, fins al final. Ha sigut molt interessant i ací ho han fet una miqueta millor i ens han agafat 20 metres, el just per passar-nos. Estàvem molt a prop, era una qüestió de 10 o 20 metres, no de cent i just ens han passat. Nosaltres estem també molt contents perquè hem guanyat l’etapa i a més hem pogut ampliar l’avantatge en la classificació general així que fantàstic!

XABI FERNÁNDEZ, trimmer

Sobre la regata de hui:

La regata ha anat molt bé, ha sigut un dia molt bo per a navegar. Hem tingut entre 15 i 20 o 25 nusos tot el dia, hem eixit de cenyida, una cenyida de 17 milles que ha estat un parell d’hores. L’eixida, estreta com sempre, perquè encara que hem estat cinc vaixells doncs ningú vol regalar res, llavors l’eixida ha estat “apretadeta” i la veritat és que en aquesta cenyida ens ha anat molt bé. Hem aconseguit passar la primera boia un parell d’eslores davant del “Camper”. Després venien 44 milles amb un rumb més obert i ací si que hem estirat amb el “Camper”. Contents amb el vaixell i amb tal com ho tenim tot, perquè va molt bé.

Ha sigut una xicoteta pena haver aguantat més de tres hores o quatre a un vaixell que corre més que tu en certes condicions, en un través que no et passe i, no obstant això, quan ja et poses de popa no corre més i ens ha passat. Però súper contents perquè hem guanyat la segona etapa, que no cal oblidar-ho.

Valoració de la segona etapa:

Hem guanyat l’etapa i hem tret cinc punts a un rival directe com és el “Camper with Emirates Team New Zealand”. Hem tret onze punts al “Groupama” que és, sens dubte, el segon vaixell que està ací apretant i la valoració és superpositiva. De la primera part ja n’hem parlat prou. Va ser dura, va ser molt ajustada i vam aconseguir guanyar in extremis. I aquesta última ha sigut una mica més curta però molt intensa també i el resultat és molt bo.

Plans per als dies vinents:

El pla torna a ser prou ajustat amb tota aquesta història que hem tingut ací. El vaixell estarà fora de l’aigua demà i l’equip de terra li donarà un repàs en la mesura en què es puga, estarà tres o quatre dies com a molt fora de l’aigua, i després entrenarem una mica de cara a la regata costanera ja que també és important i normalment hi ha menys vent, perquè és veritat que hui hem tingut molta sort i hem tingut vent súper bé, però allò normal és que en aquesta zona hi haja una miqueta menys de vent i caldrà lluitar-la per complet.

PEPE RIBES, capità del “Telefónica”

Estem molt contents, ha sigut una etapa una mica diferent al que ens pensàvem des de Ciutat del Cap però hem sabut lluitar sempre, sense donar-nos per vençuts venint des de l’última posició al principi a Sud-àfrica. Així que molt contents per com ha anat el vaixell i l’equip.

Sobre el sprint final, “Groupama” sabíem que va molt ràpid de través en les condicions que vam tindre i ho havíem controlat fins a la boia. Hi ha hagut un moment quan hem hissat el spi que ens ha fet una orsada, no l’hem seguit i després ens ha passat per sobrevent i ja no hem pogut agafar-lo. El Groupama és un vaixell molt ràpid.

El tema de fer aquesta etapa en dos trams ho valore positivament sempre que siga igual per a tots i siga per seguretat. Els dies que venen seran per a descansar i tornar a preparar, una vegada més, primer la regata costanera i després l’etapa. Dins de tres dies començarem a entrenar per a la costanera.

PABLO ARRARTE, canya

Sobre el final de l’etapa:

La veritat és que durant tota l’etapa hem sigut primers. En la primera cenyida vam aconseguir posar-nos primers i estava atapeït, al principi amb el “Camper” i després amb el “Groupama”, que de través va molt ràpid. Hem aconseguit que no ens passaren durant 80 milles de través i en les últimes deu, de popa, vam estar ací lluitant i al final ens han passat els francesos molt justs. Estem contents perquè igualment hem guanyat l’etapa i això està molt bé i hem quedat també davant del “Camper”, amb la qual cosa hem tret un altre puntet més. Hui sobretot ha sigut un bon dia per a veure diferències entre els vaixells. Hem estat tots molt junts i veient com va cadascun en diferents rumbs, així que bé. A seguir treballant.

Sobre les peculiaritats de l’etapa:

Està clar que les aturades aquests després d’una etapa llarga… Parar cinc dies, haver de carregar el vaixell en un mercant perquè faça les milles que no podem fer nosaltres pels pirates, tornar a començar una etapa curteta, ara estar ací un tall de temps, després la costanera, una altra vegada anar-nos-en, després tornar a carregar el vaixell… És complicat per a nosaltres. Baixar el vaixell d’un mercant i l’endemà eixir una altra vegada a una etapa de 15 dies és una mica arriscat perquè en el mercant poden passar coses, el vaixell té riscos, pujar-lo al bressol, baixar-lo i una altra… Si tens un problema és fatal, però tots estem igual i cal assumir-ho, cal acceptar-ho i igualment contents.

Sobre la confiança que generen les victòries:

Confiats no estem. Sabem que fins ara ho hem fet bé, hem navegat bé, no hem comès errors, el vaixell no ha fallat i som conscients que aquesta regata és molt llarga i qualsevol d’aquestes coses pot passar. Sabem que hi haurà etapes roïnes i només cal esperar. Esperem que no arribe, per descomptat, però som conscients que pot arribar.

Confiats per res. Seguim treballant igual que el primer dia, a per totes. L’única cosa que en estar primers sempre estàs més motivat i estàs més alegre amb la qual cosa, quan vas primer, les coses eixen millor. Cal aprofitar-ho, però no estem confiats. Cal seguir treballant dur i etapa a etapa.

Què espera a Abu Dabi:

Sobretot treball físic. Ara seguim treballant físicament al gimnàs per no perdre múscul i estar actius. Ara per fi el vaixell va a anar a terra i podem revisar tot el que s’haja pogut trencar i arreglar-ho amb l’equip de terra. El vaixell estarà tres dies a terra i aquests dies nosaltres estarem controlant-lo, però alhora descansant i després una altra vegada a navegar. Abans de la costanera esperem navegar tres o quatre dies per fer maniobres, entrenar una miqueta i després l’etapa. No parar de treballar.

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?