Esports

El “Telefónica”, de nou en forma

El Team Telefónica

Les primeres 24 hores de competició no han sigut senzilles per al “Telefónica”. El vaixell espanyol veia com el seu Codi Zero es trencava a les poques hores de començar la regata pel que la tripulació d’Iker Martínez lluitava per recuperar la vela i, sobretot, a mantindre el ritme de competició. L’objectiu sembla estar aconseguit ja que a més de tindre la vela de nou al cent per cent, el vaixell espanyol ha aconseguit recuperar posicions i convertir-se en el més ràpid segons l’informe de les 11.00 hora espanyola.

Les distàncies entre la flota segueixen sent mínimes, tal com comentava Fructuoso en el seu informe diari: “Els sis vaixells ens veiem i crec que aquesta etapa va a ser de poques diferències i de navegar prou junts, la qual cosa fa una mica més entretingudes les hores de coberta, ja que estàs constantment mirant els altres per veure si anem bé o si cal canviar alguna cosa”. Tal és la situació que el “Telefónica”, que ja és quart, es col·loca a menys de nou milles del “Puma”, líder provisional, mentre tota la flota manté la proa a l’est i optant cada vegada més cap al nord. No en va, segons l’últim informe publicat, els vents en ple oceà Índic són del Nord més pur. Amb aquestes condicions, el vaixell espanyol es converteix en el més ràpid de la flota en navegar a quasi 14 nusos de velocitat, un més que els nord-americans.

Per a Jordi Calafat la nit ha sigut bona ja que “hem tingut una cenyida ràpida, a 13-14 nusos. Alguns dels vaixells són lents en aquestes condicions i hem tingut un bon ritme”. Dit i fet: segons l’últim informe de posicions, el “Telefónica” superava “l’Abu Dhabi” recuperant així la quarta posició. A més, el mallorquí afegia: “Estem navegant amb la major al màxim i el J1. Tenim 13 nusos, un angle de vent de 80º i tenim una velocitat de vaixell de 15 nusos. Hi ha prou ràfegues. Durant la nit vam tindre unes bones condicions per a dormir així que tothom està descansat”.

Reparacions a bord i de nou en marxa

Sense cap dubte, les primeres 24 hores de competició han estat marcades pel trencament del Codi Zero, encara que tal com explicava Jordi Calafat “no vam trencar la vela sinó la peça d’alumini que serveix d’unió entre la vela i l’enrotllador”. El canya del “Telefónica” i coordinador de veles de l’equip afegia que “reparar la vela va ser senzill. El pitjor va ser ficar-la dins. No és la més gran que tenim, però sí una de les més pesades i grans. Normalment la guardem al costat de sobrevent però vam haver de baixar-la i ficar-la dins. El dany va ser en una de les cantonades de la vela així que la vam cosir a mà. Vam posar un nova peça i ací anem. Teníem els materials a bord per a arreglar-ho així que no vam haver de pegar la volta, en cap moment ho vam pensar. Crec que la reparació aguantarà, creuem els dits perquè no siga un problema. Amb aquestes coses mai se sap. Tota la resta està bé i anem de nou a tota velocitat”.

El treball realitzat pels velers a bord, Jordi Calafat i Zane Gills, ha sigut excel·lent pel que la tripulació espanyola ha volgut felicitar-los mitjançant les paraules de Diego Fructuoso: “El Codi Zero ja està arreglat, la qual cosa no ha sigut fàcil. Ficar dins del vaixell una vela de quasi 500 m2 i reparar-la va ser una experiència nova per a mi. Jordi i Zane han fet un bon treball i segur que ens donarà moltes alegries”.

Agafant el ritme

Amb la primera jornada de competició finalitzada, els espanyols comencen a acostumar el seu cos a les condicions més extremes ja que, tal com explicava Diego Fructuoso: “Després de més de 20 dies sense dormir en el vaixell costa una mica acostumar-se, la veritat. El pitjor van ser les avaries d’ahir, que ens van fer les coses una mica més difícils. Però aquest esport, i sobretot aquesta regata, és així”. El de Cartagena afegia que “hui ja començarem a menjar liofilitzat, una altra cosa a la que cal acostumar-se. El nostre desdejuni de cereals i de llet en pols no s’assembla molt al buffet de l’hotel. Almenys la temperatura és agradable, la qual cosa fa menys dura l’estada”.

CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL TRAM 2 – ETAPA 3
Dia 2 – 11.00 hora espanyola – 23 de gener de 2012

1r – Puma Ocean Racing (Ken Read), a 2.709,2 milles de l’arribada
2n – Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), +1,80 milles
3r – Groupama Sailing Team (Franck Cammas), +2,40 milles
4t – Team Telefónica (Iker Martínez), +8,70 milles
5é – Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), +19,10 milles
6é – Team Sanya (Mike Sanderson), +10,50 milles

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?