Esports

Doble lluita per l’Estrella Damm en els alisis

L'estrella Damm
L'estrella Damm

L’emoció continua a flor de pell en els llocs davanters de la Barcelona World Race quan els cinc primers estan a menys de tres mil milles de l’arribada. Immersos en la persecució del podi, l’Estrella Damm de Pepe Ribes i Alex Pella i el Neutrogena de Boris Herrman i Ryan Breymayer naveguen en quarta i cinquena posició separats per setze milles i recentment entrats en el règim de vents alisis del Nord-est. “Ahir vam començar a tocar els alisis però no acabaven d’entrar i ara estem ja amb quinze nusos establerts. La temperatura és bona i s’està perfecte en coberta, una alegria tot plegat”, explicava un positiu Pepe Ribes en videoconferència aquest matí.

“Ara sembla que el vent és més estable, i hauria d’anar pujant en les pròximes hores. Fem rumb nord, i així hauríem de passar Cap Verd i les Canàries”, escrivia per la seua part Alex Pella en un correu electrònic a bord.

Ja en els alisis, la lluita de l’Estrella Damm és constant, tractant d’igualar la velocitat amb el Renault Z.E., que navega 149 milles per davant, i de defensar-se del Neutrogena, que no es rendeix, com explicava Ribes: “La veritat és que és prou difícil la lluita amb el Neutrogena, perquè els hem tret seixanta milles dues vegades, i ens ha recuperat les dues vegades. Nosaltres ara mateix estem entrant en l’alisi i estem començant a navegar en cenyida ràpida, i ells estan fent cenyida lenta. Té una manera de navegar diferent de la nostra. Nosaltres no podem navegar d’aquesta forma perquè no faríem aquest angle amb aquesta velocitat que estan fent ells. Si no podem marcar-los amb el seu angle i velocitat, hem de fer una altra cosa”, explicava Ribes.

Alhora, l’atac de l’Estrella Damm a la tercera posició serà constant tot i la llarga cenyida que els espera: “Ací seguim de cenyida amurats a estribord. I el que ens queda…”, advertia Pella. Navegar amb vent de proa no és l’ideal per a cap dels vaixells: “De cenyida sempre els vaixells pateixen una mica. Tenim sort que són quinze nusos, perquè si el vent puja a 25 caldrà tindre cura del material. Però anem a empènyer al màxim, això segur, i a veure si pot ser que tinguem condicions que ens permeten apropar-nos una mica més a Renault ZE “, desitjava per la seua banda el patró de Benissa (Alacant).

Per sort, Pella i Ribes arriben a aquest tram final ben avituallats per a la lluita: “Ens queda de tot, per a una setmana extra” assegurava Ribes. “Encara ens queden cerveses perquè ens queden celebracions, així que tenim per anar tirant per a Barcelona”, afirmava.

Preguntat per la possibilitat d’utilitzar el mode invisible que han adoptat recentment els dos primers classificats, Ribes comentava: “No el farem servir per fer-lo servir, però si hi ha una situació en què de veritat creiem que seria una avantatge, ho faríem”.

Navegant entre dofins

El correu electrònic d’Alex Pella aquest matí traspuava alegria pels quatre costats. El patró barceloní es mostrava encantat d’haver creuat l’Equador: “Ahir vam tornar a l’hemisferi nord, creuant de nou l’Equador. Amb poc vent de l’est i molta calor. Una altra celebració més, i aquesta ja sona a tornada a casa, perquè la propera ha de ser a Gibraltar. ¡Quin gust estar a l’hemisferi nord! Sembla com que el vaixell ja es coneix el camí, i que això siga ja el tram final d’un llarg passeig”.

En aquest “passeig” van tindre uns acompanyants molt especials, un grup de dofins: “En devien ser seixanta, vuitanta o cent, no sé, molts, no molt grans, i nadant molt junts”, explicava Pella. “Quasi semblaven un banc de sardines però en gran. Devien estar perseguint alguna cosa, perquè van passar al costat nostre i ni es van interessar per nosaltres. Tots botant, alguns han fet colps de panxa, com fan les tonyines, o els xiquets que encara no saben llançar-se a l’aigua de cap. Molt estrany, com per esguitar més o fer-se notar. En fi, un espectacle”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 26 març 2011 09.00 GMT (10.00 hora catalana):

1. Virbac-Paprec 3, a 1.636 milles de l’arribada
2. Mapfre, (en mode fantasma)
3. Renault Z.E., a 1.099 milles del líder
4. Estrella Damm, a 1.248,2 milles del líder
5. Neutrogena, a 1.264,4 milles del líder
6. GAES Centres Auditius, a 1.744,7 milles del líder
… Fins a 10 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?