Política

El ple de Benissa sol·licita al govern de Zapatero que procedisca a l’execució de la variant de la N-332.

El Partit Popular va presentar en la sessió plenària del dimarts una moció relacionada amb el projecte de la variant de la Carretera Nacional 332 al seu pas per la localitat. El nou govern de José Luís Rodríguez Zapatero a Madrid tindrà en la seua agenda algunes actuacions pendents en la comarca com és aquest cas. Davant d’això, en la proposta, amb el suport de la resta de forces polítiques municipals, encara que amb matissos, s’insta al Ministeri de Foment que considere “prioritari” aquest desviament i “prega no se suspenga o ajorne la seua tramitació”. Així mateix, es demana la seua execució “aquest any o a tot tardar el pròxim any atenent a la durada del procediment de licitació”. En el debat de la moció, l’alcalde, Juan Bautista Roselló, i el seu antecessor, l’independent Isidor Mollá, es van acusar mútuament de retardar la realització material d’aquest projecte.

El portaveu popular, Antonio Torres, va exposar els antecedents i les causes que motiven aquesta petició dirigida al futur responsable del Ministeri de Foment. La demanda de la construcció del desviament de la N-332 es remunta a 1982 i al novembre de 1991 s’aprova el primer estudi informatiu del seu traçat. Posteriorment, segons Torres, aquest avantprojecte fou “abandonat” i s’opta amb posterioritat per un altre estudi previ en 1997 (totes aquestes dates corresponen al govern de Mollá). Va ser al març de 2000, amb els populars ja en el poder, quan es licita la redacció de la variant i es presenta la seua aprovació definitiva (novembre de 2001). En l’actualitat està ja supervisat i amb el vistiplau de Foment. Sols està pendent la declaració de l’impacte ambiental que ha d’emetre el Ministeri de Medi ambient. “La intenció de Foment era la de licitar les obres aquest any amb la previsió pressupostària d’aquest exercici”, va dir Torres.

Així mateix, el portaveu popular va enumerar els arguments per a considerar prioritària aquesta actuació. L’actual travesia, amb els seus dos quilòmetres d’extensió, creua tot el nucli urbà de nord a sud i divideix el poble en dues parts. A més, aquesta carretera suporta una densitat de tràfic molt elevada i les retencions són freqüents, sobretot en hores punta, estiu i períodes vacacionals. Torres va qualificar aquest tram de la N-332 com “un dels punts negres per a la circulació més greus”. Per altra banda, addueix també a la seua consideració com a font de contaminació acústica i ambiental i la seua negativa repercussió en el desenvolupament de la vida comercial a causa de la impossibilitat d’estacionar o parar en aquesta via.”

L’afecció més greu, no obstant això, es refereix a l’alt índex de sinistralitat ja que tots els anys es produeixen nombrosos accidents, la majoria d’ells relacionats amb l’atropellament de vianants. Amb el nou traçat projectat, que discorre paral·lel a la A-7, s’eliminen els problemes ambientals i totes les càrregues negatives assenyalades.

TARDANÇA

La resta de grups va votar a favor d’aquesta moció però tant socialistes com independents van criticar la motivació d’aquesta, basada, en la seva opinió, en la “frustració” del PP per no fer realitat el desviament. Vicente Cabrera, del PSPV, va dir que la proposta popular “demostra por i això en política no és bó”. “No es preocupen”, va afegir, “que la variant es farà”. Per la seua banda, Mollá va insinuar que la Generalitat Valenciana ha tingut “altres prioritats” i ara depenen del nou govern central.

El nivell del debat va pujar amb la rèplica de l’alcalde, Juan Bautista Roselló, qui va acusar directament a Mollá de la tardança en la construcció del desviament de la N-332. Segons el primer edil, el projecte va estar paralitzat des de 1991 a 1997, ja que es va optar per un nou traçat, i en els dos últims anys del govern independent “no es va fer res”. Roselló va negar que la proposta a elevar al Ministeri de Foment siga fruit de la frustració sinó que respon “a una qüestió de sentit comú donat el canvi produït en el govern de la nació”, va assegurar l’alcalde.

Mollá, per la seua banda, va subratllar que en la seua etapa com alcalde es va realitzar la labor més complicada, és a dir, consensuar el traçat de la variant i estudiar les al·legacions. Així mateix, el portaveu del CIBE va al·ludir al viatge realitzat a Madrid amb Roselló en l’anterior legislatura (finals del 99) per a tancar aquest tema “i des de llavors no s’ha fet res, el que demostra el poc pes polític del govern actual”.

SOUS PÚBLICS

A partir d’ara s’exposaran en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i es publicaran en el Butlletí Informatiu Municipal els sous de l’alcalde i de tots els regidors. Aquesta proposta va ser presentada per CIBE-BLOC per promoure la trasparencia segons el model aprovat en la Generalitat de Catalunya. D’aquesta manera, tots els ciutadans tindran a la seua disposició el muntant de les nòmines i indemnitzacions dels edils amb una descripció detallada per les seues dedicacions exclusives, assistència a plens, comissions informatives, etc.

També es va acordar crear una comissió per a organitzar els actes commemoratius dels 25 anys dels ajuntaments democràtics i dedicar un carrer a totes les víctimes del terrorisme amb el nom de Carrer La Pau.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?