General

La falta de la variant i l’eixida del peatge colapsen el trànsit a Benissa i Calp

Pel seu interés reproduïm aquesta notícia apareguda al diari LAS PROVINCIAS el 27 de juliol de 2008:

Des de fa més de 20 anys, els veïns del sud de la comarca de la Marina Alta estan esperant que les administracions locals, autonòmiques i estatal, deixen de costat el color polític que representen, sumen esforços i milloren d’una vegada per sempre les infraestructures viàries d’una de les zones més turístiques de tota Espanya.

La variant de Benissa i l’eixida de l’autopista AP-7 al seu pas per Calp, i fins i tot l’enllaç ferroviari de Dénia, són promeses electorals de totes les forces polítiques que segueixen sense executar-se amb el pas de les dècades. Uns projectes que millorarien sensiblement el trànsit de vehicles a prop de 50.000 ciutadans censats a Calp, Benissa, Teulada-Moraira i la Vall del Pop.

Tot això sense comptar amb una població flotant que s’estima supera els 100.000 habitants al sud de la Marina. El resultat d’aquesta situació és l’estampa dels turistes que arriben aquests dies fins la Marina amb cues interminables al peatge o al tram de la nacional que passa per Benissa.

Pel que fa a la tan demandada variant a la carretera nacional 332 al seu pas per Benissa, el Ministeri de Foment va confirmar el 24 de juny l’adjudicació de la construcció de la circumval·lació de la carretera N-332 al seu pas per Benissa. Un projecte que ja se sap estarà dirigit per l’empresa Begar Construcciones y Contratas S.A., empresa que també s’encarregarà de realitzar la iniciativa amb un pressupost final rebaixat fins els 14,5 milions d’euros.

La circumval·lació benissera s’executarà paral·lela a l’autopista AP-7, des d’un enllaç sud que connectarà la N-332, la travessia de Benissa i la carretera de Xaló que també donarà servei a tota la Vall del Pop.

Els nous vials inclouran una rotonda que incorporarà l’accés a la població de Senija, a pesar que els nacionalistes d’aquest xicotet poble han declarat en diverses ocasions que la variant deixarà incomunicada la seua població.

Escepticisme

A pesar d’aquest anunci a principis de l’estiu, la població de Benissa es mostra escèptica sobre aquest assumpte ja que diversos governs composts per socialistes, populars i independents han promés en els seus programes electorals l’execució de la circumval·lació sense que fins ara s’hagen iniciat les obres.

Preguntats per aquesta qüestió, els benissers coincideixen en un punt “és una variant molt necessària” ja que “han mort moltes persones en aquesta carretera pels cotxes que passen per ella”. I és que el tram de Benissa és un dels més transitats i perillosos de tota la província d’Alacant atès que els centenars de turistes que decideixen passar les seues vacances a Calp durant la temporada estiuenca han de circular necessàriament per aquest nucli urbà per a arribar fins la vila del Penyal, convertint-se així en un dels punts negres de la xarxa de carreteres del País Valencià.

No obstant això, els veïns entenen que es tracta d’una obra costosa i complexa pel que es mostren comprensius “si finalment comencen d’una vegada per sempre amb les obres”.

La nova variant projectada pel Ministeri de Foment -ja que al llarg dels anys el traçat ha patit diverses modificacions- disposa de quatre rectes, 10 corbes, dos enllaços i tres carrils per a vehicles lents, dos en continuïtat amb els existents en ambdós sentits i un altre en sentit Alacant. Segons el projecte, el traçat s’inicia amb contra corba esquerra-dreta de 300 metres de ràdio que es desvia de l’actual N-332.

Tots els partits polítics, siguen del signe que siguen, han inclòs en els seus respectius programes electorals el projecte perquè Calp compte amb un accés directe a l’AP-7.

Mai ho ha aconseguit executar ningú però sembla que es comença a veure la llum al final del túnel, si Benissa, no s’oposa.

Quan el Ministeri de Foment va anunciar els tres avantprojectes perquè Calp comptara amb un accés directe al desembre de l’any 2006, l’Ajuntament de Benissa va convocar un ple on totes les forces polítiques van rebutjar la iniciativa perquè la vila de Calp comptara amb aquesta infraestructura en considerar que eren “inacceptables” per als seus interessos.

A més, els ecologistes benissers també es van mostrar en desacord per l’impacte ambiental. La història continuarà.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?