General

La consellera d’Infraestructures alerta que el futur de la variant és incert després d’una reunió amb la ministra de Foment

Reunió de la consellera d'Infraestructures amb la ministra de Foment
Reunió de la consellera d’Infraestructures amb la ministra de Foment

El Tren de la Costa fins a Dénia eixirà a informació pública a desembre.

No és que el Tren de la Costa haja xafat l’accelerador. Segueix anant lent. Però almenys va. Eixirà a informació pública a desembre, almenys pel que fa a la prolongació de l’actual línia València-Gandia fins a Dénia.

Així es va anunciar després de l’esperada reunió que aquest dilluns van mantindre a Madrid la ministra de Foment, Ana Pastor, i la consellera d’Infraestructures, Maria José Salvador, per a abordar l’infinit carrusel d’infraestructures encara pendents a tot el País Valencià. En el que afecta a la Marina Alta, també es va tractar la variant de Benissa i la liberalització de l’AP-7 el 2019.

Respecte a l’anhelat tren que permetria a Dénia i a la comarca recuperar la connexió ferroviària amb València, perduda des de 1974, ambdues parts van tindre bones paraules. Van assegurar que és “una de les infraestructures més demandades i més importants” per a la Comunitat. Sotmetre a informació pública la futura línia permetria a entitats públiques, com ajuntaments, i privades presentar les seues al·legacions al projecte i seria el pas previ a poder licitar les obres.

En aquest sentit, es tracta d’una qüestió burocràtica important. Però, açò sí, el tren, el projecte del qual porta parlant-se més de quinze anys, ja ha complit en aquest sentit eterns tràmits sense que es visualitze encara el començament real de les obres. De fet, no és la primera vegada que ix a informació pública un traçat per al tren. I encara haurà de donar molt més. A més, el fet que seguisca sense dotar-se a la connexió d’un pressupost real –per a 2016 el Govern Central únicament preveu 147.000 euros quan el seu pressupost global és de 955 milions– fa realment molt difícil que les travesses puguen començar a posar-se en 2016, tal com Salvador va dir que li demanaria a la ministra.

Per cert que la pròpia conselleria d’Infraestructures, tal com va reconèixer en el seu comunicat oficial, va exigir que almenys es prioritze la primera fase del Tren de la Costa, que es limita a perllongar la línia només des de Gandia fins a Oliva, la qual cosa per a la Marina Alta suposarà més retard. Açò no s’ho ha inventat Salvador, per cert.

En el projecte que li va deixar sobre la taula el Consell gestionat pel PP ja es contemplava que les obres començaren per aquesta primera etapa per a unir les dues localitats de La Safor –amb una inversió de 91 milions– i que només en una segona fase es fera la connexió entre Oliva i Dénia (245 milions). I encara faltarien uns altres dos trams més: entre Dénia i Benidorm (248 milions) i entre aquesta última ciutat i Alacant (369).

Les carreteres

Pel que fa a la liberalització en 2019 de l’AP-7, un propòsit vital per al futur econòmic de comarques com la Marina, Foment i Consell sí que estan d’acord. I en la reunió, Pastor i Salvador van acordar fins i tot crear un grup de treball entre les dues administracions per a coordinar els nous accessos que s’hagen de realitzar a l’autopista una vegada que aquesta s’allibere del jou del peatge.

Per fi, en la trobada la consellera va instar a la ministra perquè es liciten les obres amb inversions que encara estan pendents d’executar dels pressupostos de l’Estat de 2015. Entre les mateixes es troba la variant de Benissa en la N-332, que arrossega també un altre marasme de promeses incomplides: durant el passat mes de març, Foment va anunciar que per fi havia desbloquejat aquesta dotació i fins i tot va elevar el seu pressupost fins als 27 milions. Però el projecte segueix embossat i la pròpia Salvador va alertar que “el seu futur és incert”.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda el 2 de novembre de 2015 al diari electrònic LA MARINA PLAZA


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?