General

FGV inicia els treballs de rehabilitació del pont del Quisi a Benissa de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Tasques de rehabilitació del Pont del Quisi
Tasques de rehabilitació del Pont del Quisi

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs de rehabilitació del pont del Quisi a Benissa, pertanyent a la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant.

Les actuacions previstes formen part de les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada que executa la Generalitat i que formen part de la modernització del conjunt d’aquesta línia, amb una inversió que supera els 120 milions d’euros.

Després de realitzar la setmana passada els treballs de desmuntatge de la plataforma del pont del Ferrandet, FGV ha iniciat el procés de desmuntatge de la plataforma metàl·lica del viaducte de Santa Ana sobre el barranc del Quisi. Aquests treballs formen part del procés de rehabilitació al que se sotmeten aquestes infraestructures més que centenàries.

Els dos ponts compten amb parts afectades per la corrosió i danys en diagonals, muntants i suports, per la qual cosa FGV ha previst realitzar els treballs necessaris per a garantir el pas dels trens, en condicions òptimes de seguretat.

La Generalitat va anunciar recentment que el viaducte de Santa Ana sobre el barranc del Quisi es rehabilitaria i, una vegada estiguera en condicions, s’obrirà a la circulació amb els actuals trens que presten servei en aquesta línia.

El viaducte de Santa Ana compta amb 168 metres de longitud, amb una subestructura de dos estreps de cadirat i cinc piles de gelosia metàl·lica. El tauler pesa 220 tones i les piles metàl·liques 182 tones.

En el pont del Quisi s’ha optat per escometre la seua rehabilitació i restablir el servei en el menor temps possible, mentre s’estudien alternatives que garantisquen el pas dels nous trens duals.

El viaducte del Ferrandet, situat en el barranc del Pou Roig a Benissa , compta amb 126 metres de longitud i una altura màxima de 27 metres. La plataforma se sustenta sobre dos estreps de cadirat i tres piles de maçoneria.

En el cas del Ferrandet s’ha previst la substitució de l’actual tauler metàl·lic del viaducte per un tauler metàl·lic nou de similar geometria a l’existent, mantenint les piles de cadirat actuals.

Els treballs de renovació d’aquest tram van començar el passat mes de desembre i compten amb un termini d’execució de 12 mesos, incloent també les actuacions de renovació i condicionament en túnels, ponts i estructures.

Actuacions de modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Com a part de les inversions previstes per part de la Generalitat en aquesta línia s’inclouen projectes de renovació de via, adequació de ponts i talusos, millores en el material mòbil, instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte de tranviarización a Dénia.

Amb aquestes actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els serveis que s’ofereixen a l’usuari, tenint com a objectiu el de poder mantenir i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei i, d’altra banda, que la Línia 9 adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.

També el passat mes d’agost es va adjudicar a Stadler Rail València, amb seu a Albuixec, la construcció de sis trens mixts (elèctrics i diésel) per a cobrir les circulacions de la Línia 9 del TRAM d`Alacant per un import de 43,3 milions d’euros.

De manera paral·lela a aquesta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia, a fi de completar el projecte de modernització previst íntegrament al llarg de 2019.

Mentre continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servei ferroviari efectiva, FGV ofereix servei alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?