General

Els docents demanen més diàleg en les aules contra l’avorriment escolar

Pel seu interés reproduïm aquesta notícia apareguda al diari EL PAIS el 17 de maig de 2004:

Les IV Jornades d’Educació, que s’han celebrat durant els últims dos caps de setmana en la seu que la Universitat d’Alacant té en Benissa, s’han dedicat a analitzar els referents de qualitat per a la resolució de problemes interactius d’educació. Les Jornades, que dirigeix el professor Salvador Peiró, han reunit més de 70 professionals de l’educació.

El seu principal objectiu és conèixer l’estat de la problemàtica d’interacció en la realitat educacional, facilitar instruments al professorat per a millorar el seu comés en la resolució de problemes de convivència educativa, millorar la comunicació entre professors i alumnes amb la finalitat de facilitar la conducta no agressiva i oferir propostes didàctiques per a aconseguir una bona educació convivencial.

Salvador Peiró va recordar les dades de l’últim informe de l’OCDE basat en l’opinió de 17 milions d’adolescents que assegura que el “58% dels alumnes diu que no transcorren més de cinc minuts des de l’inici de l’activitat lectiva sense que se succeisquen actes indisciplinaris”. L’estudi també alerta sobre els “creixents sentiments d’avorriment en les aules”. Davant aquesta situació els experts plantegen la necessitat d’augmentar la comunicació entre les parts implicades en el procés educatiu, per això consideren “fonamental” la implicació dels pares i sol·liciten més mitjans econòmics per a poder investigar sobre aquesta qüestió.

Les jornades, que per primera vegada s’han celebrat a Benissa, van reunir tant a estudiants universitaris, diplomats en Magisteri i Turisme, llicenciats en Psicopedagogia, Filologies, Geografia, Història, Humanitats, Traducció i Interpretació i Sociologia.

Enllaç
Notícia original


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?