General

El Ministeri de Foment confirma que la variant de Benissa es retardarà entre 1 i 4 anys

El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar ahir en la comissió d’Infraestructures del Congrés el que era un secret a veus des de maig i ja oficial. La supressió dels projectes per a eliminar l’encreuament de 13 quilòmetres per La Font de la Figuera, entre l’A-31 i l’A-35 en l’autovia interior Alacant-València i de la connexió en Alta Velocitat ferroviària entre València i Castelló, la qual cosa afecta directament la construcció del Corredor Mediterrani. A més, el Ministeri de Foment va confirmar que patiran retards, d’entre un i quatre anys, obres actualment en execució com la variant de Benissa, la duplicació de la variant de Benidorm i la Ronda-Sud d’Elx.

Un altre dels projectes que s’eliminen i afecten a la província d’Alacant, encara que siga en una altra comunitat autònoma com Murcia, és la variant del Reguerón (variant de la capital murciana però que arrancava a Catral en forma d’autovia). Pel que fa a les obres anul·lades al País Valencià, el ministre Blanco va avançar que tractarà de reprogramar-les amb finançament privat. El volum econòmic inversor afectat pels retards o les cancel·lacions ascendeix a uns 180 milions d’euros.

En total, a Espanya es van a reprogramar 199 contractes d’infraestructures que tindran retards d’entre 1 i 4 anys i altres 18 es rescindiran havent d’eixir de nou a concurs. El ministre va insistir que la retallada es produeix per l’ajust econòmic del Govern per reduir dèficit públic i que es tradueix en una disminució immediata d’ingressos en Foment i les empreses del grup de 3.435 milions d’euros. Sobre els projectes suprimits al País Valencià, el més important és l’ajornament de la prolongació de l’AVE a Castelló fins a la propera legislatura. En el cas de l’encreuament de La Font de la Figuera l’eliminació del projecte no és tan greu a causa que ara mateix existeixen ja dos vials alternatius gratuïts: l’autovia central per Alcoi que està pràcticament acabada i connecta en Xàtiva amb l’A-35 i, d’altra banda, l’opció de continuar per la A-31 i a vuit quilòmetres d’Almansa enllaçar amb l’A-35. Una volta d’uns 12 quilòmetres que evita creuar la Font de la Figuera.

Destrucció d’ocupació

Per la seua banda, UGT i CCOO van exigir al Govern que present “alternatives” a les retallades en inversions en obra civil, ja que, segons les estimacions dels sindicats, causaran la destrucció d’entre 95.000 i 115.000 ocupacions directes en el sector de la construcció.

La Confederació Nacional de la Construcció (CNC) va augurar una cadena d’expedients de regulació d’ocupació (ERE) en el sector com a conseqüència de la retallada que, segons els seus càlculs, suposarà la pèrdua d’entre 75.000 i 110.000 ocupacions.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?