General

Comunicat de la secció sindical de la CNT-AIT a Benissa Impuls

Captura de la web del CREAMA

A les treballadores i treballadors en general i a les companyes i companys de Benissa Impuls S.A.M. en particular,

Se suposa que un sindicat és una associació de persones d’una mateixa classe social o professió. La secció sindical de CNT-AIT de Benissa Impuls ha vingut explicant a les reunions informatives celebrades i en diferents comunicats públics què són les eleccions sindicals i, sobretot, quina és la seua funció. Recentment, s’ha conegut “la mostra del botó” o “la punta de l’iceberg”. El CREAMA de Benissa publica una oferta de treball d’agent sindical per a acomplir les tasques administratives relacionades amb els processos electorals i la realització d’Eleccions Sindicals als centres de treball.

És a dir, un “sindicat” dels que concorre a Eleccions Sindicals i obté una subvenció de l’estat per això mateix, passa a ser una empresa que lloga treballadors per a administrar i garantir els processos i realització del que és la principal entrada de diners i atorgament de representativitat amb l’objectiu de continuar “tallant el bacallà” com a “representants de les treballadores i treballadors”.

Així que, comença de nou la campanya electoral, les palmadetes a l’esquena, les promeses, les prebendes, el soroll … l’autocomplaença, però penseu: què heu tret en clar fins ara?

Ahir mateix, el comité d’empresa va publicar un comunicat denunciant la paralització de la negociació del conveni “col·lectiu”, proposta del qual no ha sigut participativa “col·lectivament” en absolut. Per exemple, les portes de les reunions del comité d’empresa estan tancades per a la Secció Sindical de la CNT-AIT des de fa més de 7 anys. Conseqüència d’això, ens trobem amb una proposta de conveni on s’observen millores en algun dels serveis i no en altres, sense preguntar a aquests últims.

De totes formes, considerem que no hi hauríem participat en proposar un conveni col·lectiu per no donar-se les circumstàncies i així ho varen comunicar ara fa un any, ja que encara hi ha companys que ni sabien ni saben el que ha passat amb les seues fitxes de la VPT i per què no s’han aprovat d’una vegada. No es pot començar la casa per la teulada. És incoherent promoure un conveni “col·lectiu” quan encara queden fitxes de la VPT per a negociar i una gran part de la plantilla no sap res del pacte o principi d’acord abastat a principis de l’any passat.

Nosaltres ho tenim clar: poden penjar-se totes les medalles que els done la gana i vendre la moto quan, com i a qui vulguen. A nosaltres no ens enganyen. La prioritat ha de ser tenir les esquenes cobertes, no regalant la representativitat com si foren caramels a qui ha demostrat no ser mereixedor-a.

La representativitat és una cosa molt més seriosa que concórrer o participar en unes eleccions sindicals. No podem deixar un xec en blanc en mans de persones que sols tenen cert “interés” per nosaltres una vegada a cada quatre anys.

No atorgar representativitat, vistes les circumstàncies, és més que una simple opció: és una obligació. L’alçada de preus actual no sols repercuteix en els salaris baixos que tenim. L’encariment de les matèries primeres auguren mals temps. Cal tenir legitimitat i les mans deslligades. El que menys necessitem ara són “representants” durant els quatre anys vinents, que gaudeixen de totes les hores sindicals que els dona la gana i operen a esquenes nostres, sense cap control de l’assemblea de treballadors i treballadores.

Venen dies de promeses i adulacions, vos oferiran de tot perquè us apunteu a una candidatura, perquè voteu en definitiva. Necessiten justificar-se: tenir una coartada. Necessiten diners, tenen molts alliberats que pagar. Així que, això és el que hi ha. No hi ha més cego que el qui res vol veure. Una empresa no és un sindicat, qui diga el contrari s’enganya ell mateix i enganya als altres.

Atenció! Nosaltres no vos demanem el vot. Votar és un dret, però no una obligació! No hipoteques el teu futur ni el dels altres! Dona’t una oportunitat! No delegues! Si necessitem advocats o assessors o representants o qualsevol ajuda la buscarem entre tots en cada moment. Que no ens busquen ells a nosaltres per viure la gran vida a costa nostra!

Abstenció activa!!!
Secció sindical de la CNT-AIT a Benissa Impuls.