General

Calp es desmarca de Benissa i aposta per habilitar l’accés a l’AP-7 pel Mascarat

La C-1 no és un cotxe model d’una marca francesa. És l’alternativa que ha escollit l’Ajuntament de Calp per a l’accés a l’autopista AP-7 des del poble després de la reunió que van mantindre ahir el batle, Javier Morató, i els quatre portaveus dels grups polítics (el popular José Perles, el socialista Luis Serna, el nacionalista Ximo Tur i el socialdemòcrata Antonio Romera). L’elecció d’un dels tres traçats proposats en l’avantprojecte del Ministeri de Foment suposa un desmarcatge per part de Calp respecte al punt de vista defés per Benissa de rebutjar totes les opcions -decisió aprovada en forma d’acord del ple i unànimement-.

No obstant això, l’alternativa triada pel poble del Penyal d’Ifach és la que afecta en menor mesura Benissa. El traçat eix de l’autopista just a l’altura del Mascarat, abans d’arribar als túnels si es va en direcció a Alacant i el peatge enllaçaria directament amb la N-332 a l’altura del Barranc del Pou Salat. A més, segons van informar fonts municipals de l’ajuntament calpí els terrenys que pertanyen al terme municipal de Benissa i que tocarà el futur vial són propietat de veïns de Calp.

Dels tres projectes, el que finalment s’ha quedat Calp -encara que serà el Govern central qui tinga l’última paraula- és el que provocaria el menor impacte mediambiental i a més és el més barat ja que la seua longitud és molt menor en relació amb les altres alternatives.

Així mateix, un altre dels factors que ha portat als líders polítics de Calp a decantar-se per l’opció del Mascarat ha sigut que aquest traçat és el que tenia contemplat el poble el seu Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU). Amb tot, també s’han estudiat informes realitzats per tècnics de l’ajuntament i informes externs.

Així les coses el següent pas acordat en la Junta de portaveus és que els tècnics municipals elaboraran un informe que “una vegada consensuat” serà elevat al ple de la corporació per a sol·licitar a Foment que es decante per l’opció del Mascarat, la C-1.

De la mateixa manera l’Ajuntament de Calp demanarà formalment als Ajuntaments de Benissa i Altea que recolzen la seua proposta.

L’ampliació de la N-332 queda apartada

Una de les conseqüències immediates de l’elecció de Calp de l’alternativa que va pel Mascarat és que l’ampliació de la N-332 quedarà apartada de moment en cas que el Ministeri de Foment accepte l’opció calpina. La passada setmana l’Ajuntament de Benissa va celebrar un ple extraordinari amb motiu de la polèmica suscitada per la futura infraestructura ja que algunes de les alternatives travessaven gran part del terme municipal.

De forma unànime tots els grups polítics van arribar a l’acord de demanar al Ministeri que no aprovara cap dels tres traçats plantejats en l’avantprojecte i s’apostara per l’ampliació i millora de la carretera N-332. No obstant això, en eixe document els grups van advertir que s’havia de tindre en compte l’existència de, segons el PSOE, 22 cases que estaven situades al costat del vial i podien veure’s afectades per una possible ampliació.

De moment la possibilitat de portar a terme algun tipus de millora en la carretera que connecta Calp amb Benissa queda apartada a l’espera que en el futur torne a abordar-se.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?