General

Abel Cardona: “A Benissa no celebrarem res de la variant fins el dia que ens notifiquen la seua finalització”

Íñigo de la Serna (Ministre de Foment), Soraya Sáez de Santamaria (Vicepresidenta del Govern), Juan Carlos Moragues (Delegat del Govern a la CV), Abel Cardona (batle de Benissa) i César Sánchez (President de la Diputació d'Alacant)
Íñigo de la Serna, Soraya Sáez de Santamaria, Juan Carlos Moragues, Abel Cardona i César Sánchez

El reinici de les obres de la Variant de la N-332 al seu pas per Benissa es considera com un no-esdeveniment per a l’Ajuntament de Benissa. Així ho ha constatat Abel Cardona, batle de la localitat després de la visita de hui de Soraya Sáenz de Santamaría, Vicepresidenta del Govern, i d’Íñigo de la Serna, Ministre de Foment, on s’ha explicat de nou el projecte, identificat per vicepresidència com “la presentació de la represa de les obres”.

Cardona ha explicat que es tracta d’unes obres “necessàries per a Benissa”, si bé “més que un acte es tracta d’una repetició on venen a fer-se la foto, mentre només deixen parlar la Vicepresidenta i no ha intervingut ni tan sols el Ministre de Foment o el batle del municipi on es realitzaran les obres, figura que represente”. El batle ha expressat el seu desig que “aquesta vegada sí que es complisquen els terminis, doncs a Benissa no celebrarem res relacionat amb la variant fins que no se’ns lliure la notificació del final de les obres. Necessitem fets, no paraules, i més després de patir retards continus després de l’aturada de l’anterior empresa concessionària, motivada entre altres casos pels seus vincles amb la trama Gürtel”.

Per la seua banda, Soraya Sáenz de Santamaría va recalcar que el termini d’intervenció per a finalitzar les obres serà de 32 mesos, si bé va suggerir al “Ministre d’Interior” (lapsus, és de Foment, i De la Serna va corregir) si podrien retallar-se “cinc mesos”, al que el Ministre va parlar de “tres mesos menys”. La número dos del Govern central va explicar que aquest reinici de les obres és “un compromís més dels quals assumim amb la Comunitat Valenciana”, i va avançar que en uns dies pretenen avançar amb el nou model de finançament econòmic a través “d’una reunió amb experts en assumptes econòmics”.

Finalment es va recordar de nou que el pressupost de les obres ascendeix a quasi 22 milions d’euros, amb la construcció dels enllaços nord i sud, en un projecte que comprèn un total de 19 estructures: deu murs, dues obres de drenatge, tres passos inferiors i quatre passos superiors.

Petició d’un pla de solucions a Foment per a millorar la situació de Marina Alta

Abel Cardona i Íñigo de la Serna
Abel Cardona i Íñigo de la Serna

En un altre moment de l’acte, Abel Cardona ha informat al Ministre de Foment les necessitats en solucions d’infraestructures viàries que requereix tant la Marina Alta com les altres dos comarques veïnes, La Marina Baixa i La Safor. “No tenim tren, depenem del vehicle privat per a quasi tot, anar a l’hospital, a estudiar, i són deficiències que pateixen les persones més majors i també els joves”, li va recalcar Cardona a De la Serna, afegint que “el transport més àgil que tenim és l’AP7, que és de pagament, i en assumptes de variants queden la d’Altea, la de Gata de Gorgos o la d’Oliva”.

Membres de l’equip del Ministeri de Foment van transmetre el compromís del Ministre per tractar de trobar resposta als problemes exposats, accedint al fet que se’ls envie un informe per a ser estudiat i que es realitzen futures reunions de treball. Cardona ja ha avançat que elevarà aquesta intenció a la Xarxa d’Alcaldies de la Marina Alta, per a poder consensuar aquestes peticions. A preguntes dels periodistes presents, el Ministre ja va avançar que la seua intenció és donar “un impuls” al tren de la Costa per a connectar La Marina Alta amb La Safor, i d’aquesta manera Alacant i València.

 


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?