Esports

Vela: Pepe Ribes: “Entrava aigua per tots els costats”

Amb tothom fora de perill i després d’uns dies d’incertesa, la tripulació del Movistar va arribar sana i salva ahir al port britànic de Portsmouth. En aquest lloc, Pepe Ribes, el proa de Benissa de l’embarcació espanyola que participa a la Volvo Ocean Race, va relatar els moments més intensos del naufragi que patiren d’aquesta manera: “Marxàvem després dels primers, que anaven escapats i amb retard després de complir una penalització a Nova York, i llavors vam escoltar com un esclafit, molt característic per qui naveguem en embarcacions amb peces de carboni”. Aquest esclafit estava causat per l’eix que suporta la quilla pivotant que equipa el Movistar, que s’havia trencat. “Baixarem a veure, i hi entrava aigua per tres costats, llavors buidarem un dels dipòsits del vaixell”. En aquest moment, i després de donar l’avís d’emergència, l’organització de la prova “va dir al Amn que ens assistiren, i van arribar a les onze de la nit -prossegueix Ribes, “vam hissar les veles i quan van arribar ens van dir que venia un temporal a les 9 del matí, i que no volien que els agafara”. L’opció que teníem consistia a ser auxiliats per l’embarcació holandesa o esperar les assistències de la Royal Navy anglesa, “que arribaria 16 hores després”.

Contra aquesta incertesa, el patró del vaixell espanyol “va dir que no volia córrer amb la responsabilitat de deu vides, i malgrat que tots volíem salvar l’embarcació, ens n’anarem”.

Ribes, després de tot l’ocorregut, va afirmar que va ser “la millor decisió” que van poder prendre, pel fet que “avui (per ahir) hi havia un temporal de fins a 50 nusos”.

Diuen que després de la tempesta arriba la calma, però a l’equip Movistar encara queden bastants qüestions pendents de ser aclarides, després de l’últim i greu contratemps sofert fa uns dies. Les preguntes més recurrents que es plantegen ara són si el vaixell podrà continuar la prova, i si els autors del disseny tenen alguna responsabilitat per aquest accident.

A aquest aspecte es va referir el regatista de Benissa, que va assegurar que “dubte que el vaixell es puga reparar, he vist el dany que té i ara que manquen 25 dies per a l’última prova, farien falta unes tres setmanes per a deixar-lo bé. Crec que la regata ja ha acabat per a nosaltres”.

L’organització d’aquesta volta al món de vela enviarà una nau per a inspeccionar la situació en què ha quedat el vaixell.

El responsable de l’equip, Pedro Campos va arribar anit a Porsmouth, lloc on finalitzava l’etapa, i on es troba tota l’expedició de l’equip. Avui també s’espera la presència del dissenyador del Movistar. “Si s’ha enfonsat, caldrà veure com queda la cosa, veure les conseqüències i les causes de l’ocorregut”, va comentar Ribes. Finalment, l’alacantí va afirmar que “ens vam ajudar molt ambdues tripulacions, jo pensava que estava malament, però en veure’ls, després de la perduda del seu company dies enrere, em vaig adonar que estaven patint i que necessitaven el seu suport”. Ribes se n’anà a esperar l’Amn holandès que els va salvar de l’enfonsament.

Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?