Esports

Rumb a casa: l’Estrella Damm ascendeix rumb a Barcelona

Pepe Ribes a la proa de l'Estrella Damm
Pepe Ribes a la proa de l'Estrella Damm

La Mediterrània està realment posant a prova l’Estrella Damm Sailing Team en les últimes milles de la volta al món. Això sens dubte farà que Alex Pella i Pepe Ribes assaboreixen al màxim el moment de l’arribada a Barcelona, ??cada vegada més proper quan resten menys de 250 milles per acabar la Barcelona World Race. El vaixell català, quart en la classificació provisional a 130 milles del Renault Z.E., tercer, navega davant les costes de Múrcia després de passar cap de Palos, a una velocitat de prop de set nusos amb vents nord-nord-est d’uns 17 nusos, unes condicions força més agradables que les que els van portar al límit de les seves forces en el pas de l’Estret de Gibraltar i el mar d’Alboran, segons assegurava Pepe Ribes en el seu twitter en la nit de dimecres: “De les últimes 48 hores n’hem dormit dues” . I és que el temporal al sud d’Espanya els ha obligat a fer un dels últims grans esforços, el més gran fins ara, amb contínues maniobres vorejant la costa andalusa per evitar sortir a mar obert, on les condicions eren gairebé impracticables.
Aquest matí, però, Ribes es mostrava molt més recuperat: “He dormit tres hores i em sent molt millor. Hem virat 23 vegades en les últimes 30 hores: molta, molta feina. Ja estem al Cap de Palos”, explicava el patró de Benissa (Alacant).
L’optimisme a bord era patent després d’haver passat aquest dur tràngol, com deixava veure aquesta matinada Alex Pella en un correu electrònic: “Avui (pel dimecres) ha estat un dia més tranquil que ahir. Bé, és una forma de dir-ho, tot és relatiu. Perquè és clar, allò d’ahir va ser de pel·lícula de por “, assegurava el patró barceloní.
Pella va recordar el complicadíssim pas de l’Estret de Gibraltar: “La veritat és que va ser increïble: 45-60 nusos de Llevant, xarxes de deriva, trànsit, visibilitat reduïda, i molt poc espai per a un possible error o problema. Vam estar a punt de no poder passar, però vam enganxar dues rolades (canvis de direcció del vent) bones, que ens van acostar més a la sortida del que era una autèntica ratera”.
Per això, a Pella els 30-45 nusos de dimecres a la costa andalusa li van semblar “gairebé una calma”. “Ens hem passat el dia donant bordades per la costa, des de Motril fins Palos”, explicava el patró de l’Estrella Damm, “veient les cases, les muntanyes, els arbres, els cotxes … Ostres, que ràpid van els cotxes! I quina il·lusió veure cases, gent … vaja, activitat i una cosa diferent que no siguin, núvols, mar, cel, onades, i els números de l’electrònica!”

Amb ganes de veure els seus amics i rivals

“Hem anat seguint amb admiració i sana enveja l’arribada dels nostres companys a Barcelona”, afirmava Pella respecte als patrons del Virbac Paprec 3Mapfre, els dos vaixells que ja han acabat la Barcelona World Race. “Tenim també moltes ganes de veure’ls i de compartir les nostres vivències amb ells”, assegurava.

Però Pella, com Ribes, és un marí de cap a peus i abans de l’arribada espera paladejar les últimes milles de navegació: “Ens queden tot just dos dies de mar: que estrany sona! Cal gaudir al màxim, que això s’acaba”.

Classificació provisional Barcelona World Race, 7 abril 2011 09:00 GMT (11:00 hora catalana):
1. Virbac-Paprec 3, arribat
2. Mapfre, arribat
3. Renault Z.E., a 123 milles de l’arribada
4. Estrella Damm, a 253 milles de l’arribada
5. Neutrogena, a 588 milles de l’arribada
6. GAES Centres Auditius, a 1.135 milles de l’arribada

… Fins a 10 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?