Esports

L’Hugo Boss de Pepe Ribes, en primera posició de la New York to Barcelona Race

Ryan Breinmayer, pensatiu, a bord de l'Hugo Boss
Ryan Breinmayer, pensatiu, a bord de l’Hugo Boss

Viatge cap allò desconegut

Pot ser que a l’IMOCA Ocean Race New York to Barcelona Race només queden tres vaixells, però l’intens duel per la victòria entre Pepe Ribes i Guillermo Altadill, els dos dels navegants oceànics espanyols amb més experiència, pot decidir-se en la mateixa línia d’arribada. I això que el vent del Mediterrani no donarà massa facilitats als navegants.

Des que la regata va salpar de Nova York fa 12 dies, els competidors que han estat més a prop han sigut Pepe Ribes i Ryan Breinmayer en l’Hugo Boss (anteriorment conegut com Virbac Paprec 5 de 2011) i el Neutrogena (de 2007, ex Estrella Damm, BT i Hugo Boss) navegat per Guillerno Altadill i José Muñoz.

L’Hugo Boss se les va apanyar per a traure un avantatge de 30 milles quan els vaixells estaven passant el Cap de Sant Vicent, al sud-oest de Portugal, el dimecres pel matí. Però això s’havia reduït dijous passat a la meitat, quan els vaixells van entrar a l’estret de Gibraltar. Després d’una terrible cenyida amb vents forts i una mar contraria a la marea, els dos vaixells eixien de l’estret a última hora de la vesprada.

Des de llavors, els dos vaixells han tingut tàctiques lleugerament diferents creuant el Mar d’Alborà, amb Neutrogena 12 milles al nord del seu oponent, mentre tots dos vaixells navegaven cap a l’est. No obstant això, al llarg del matí d’aquest divendres Neutrogena ha obtingut millors resultats i abans de les 11:30 UTC, mentre passaven a unes 45 milles al sud d’Almeria, el seu desavantatge respecte a l’Hugo Boss s’havia reduït a només 1,9 milles, en termes de distància fins a l’arribada. Increïble després de 12 dies de carrera.

Un problema important per als equips és que el Mediterrani exigeix un enfocament completament diferent. A l’Atlàntic els sistemes climàtics solen ser grans i ben definits, que en la seua major part són fàcils de pronosticar per les supercomputadores dels centres meteorològics. Al Mediterrani, a causa de les altes temperatures i la proximitat constant de la terra, la influència dels “efectes locals” són molt més freqüents. Per això, aquest divendres, mentre que les previsions indicaven que el vent seria de l’est i rolant cap al nord-est, en realitat els líders de la regata estaven navegant amb un vent del sud no previst.

“Els models climàtics són confusos”, va admetre Pepe Ribes des de l’Hugo Boss. “Durant les últimes 30 hores tots els arxius GRIB [pronòstics del temps] s’han equivocat i estic utilitzant quatre models diferents [és a dir, les previsions de quatre fonts diferents]. Indiquen el contrari del que tenim”.

Ara bé, l’Hugo Boss està experimentant alguns problemes tècnics addicionals, l’últim en els potents braços hidràulics emprats per a moure la pesada quilla que pivota. Aquest problema hidràulic està impedint tindre la quilla del vaixell inclinada totalment, encara que és un problema menor en aquestes condicions amb brises lleugeres.

El temps previst d’arribada per a l’Hugo Boss i el Neutrogena és diumenge per la vesprada, però les prediccions segueixen sent una espècie de loteria.

Per la seua banda, el GAES Centros Auditivos va creuar l’Estret de Gibraltar al voltant de les 04:00 UTC d’aquest matí, després de rebre el maltractament d’una cenyida amb 35 nusos de vent, que alçaven un gran onatge curt i crespat. Sumat a aquesta situació, l’Estret és també una de les rutes marítimes comercials més congestionats del món, i té una quantitat sorprenentment alta de les xarxes de pesca a la deriva al voltant d’ell. Per dos voltes el GAES va enganxar xarxes a la seua quilla i va haver d’anar marxa enrere per a desfer-se d’una d’elles.

I després d’allò ridícul a allò sublim: després de la seua pallissa a l’Estret, aquest matí Anna Corbella ha informat que el vent s’havia reduït a només 8 nusos, la mar ja tan plana com una piscina.

El patró del Safran de Marc Guillemot, que el dijous es va lesionar les costelles i va provocar la seua retirada de la regata quan estaven liderant amb autoritat, va ser donat d’alta de l’hospital ahir per la nit.

Podeu consultar la posició en temps real de la flota de la New York to Barcelona Race

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda el divendres 13 de juny de 2014 a nauta360.expansion.com


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?