Esports

L’Estrella Damm ja vola a l’Índic i redueix les distàncies amb el segon

L'Estrella Damm. Copyright Maria Muiña / Barcelona World Race
L'Estrella Damm.

L’Estrella Damm dels patrons Alex Pella (RCN Barcelona) i Pepe Ribes (RCR Calp) ja vola a més de 20 nusos a l’oceà Índic en tercera posició de la Barcelona World Race. A les 12:55 hora peninsular, el barco català va passar la longitud del Cap de Bona Esperança, abandonant l’oceà Atlàntic per endinsar-se oficialment en el temible Índic Sud i seguir la seva persecució als seus rivals Mapfre iVirbac-Paprec 3. La nit ha estat fructífera per l’Estrella Damm, que ha pogut retallar considerablement les distàncies amb el Mapfre d’Iker Martínez i Xabi Fernández, de gairebé 150 a només 67 en el informe de posicions de les 10 del matí, aprofitant que el barco dels bascos ha estat hores encalmat.
En la videoconferència d’aquest dissabte, Pepe Ribes es mostrava molt satisfet després de gairebé un mes de navegació: “Si abans de sortir m’haguessin dit que estaríem tercers al pas per Bona Esperança no m’ho hauria cregut. Estem aguantant bé. A veure si podem seguir el ritme. Ho intentarem amb força “, assegurava.

Ribes va analitzar la batalla tancada que s’està vivint en les posicions davanteres de la regata: “Amb els altres barcos que tenim a prop, MapfreGroupe BelRenault Z.E., hi haurà un efecte acordió a causa d’una alta pressió que tenim davant i crec que d’aquí a dos dies ens ajuntarem molt. Qualsevol podrà sortir segon d’aquesta situació en tres dies, així que la regata està súper viva i emocionant. Vull felicitar el Renault Z.E.perquè ha fet una remuntada increïble. Estan navegant molt bé. Ens toca lluitar amb ells, Groupe Bel iMapfre. El Virbac Paprec 3 està en un altre sistema meteorològic i no tenim possibilitats d’enxampar-los a curt termini. Almenys en cinc o sis dies no podrem acostar-nos molt. Però la regata és molt llarga. ”
Parlant de les condicions de navegació, un molt relaxat Ribes destil·lava confiança en el barco: “Tenim condicions molt bones, 35 nusos del nord-oest a un rumb 120 (ESE) i una mitjana de 22 nusos, amb onades de 8 a 10 metres. Naveguem amb dos rissos a la major i amb el Solent. Portem el pilot automàtic perquè en aquestes condicions es porta molt bé el barco i Alex està trimant la major (caçant i deixant anar) per evitar anar-nos d’orsada quan vénen les ratxes més fortes. El nostre angle és bastant còmode i encara que anem molt escorats (25-30 graus), pensem que no hi ha molt perill. La temperatura exterior és de 15 graus i fora n’hi ha 11. La humitat dins és del 75% i en coberta del 100% perquè no para de passar-nos aigua per sobre. Estem molt mullats, però almenys ens movem, que és el que ens interessa “.

“La veritat és que ens ha arribat el vent més tard del que esperàvem”, comentava Ribes. “Ahir a la nit per sorpresa vam haver d’anar tres hores de cenyida amb un vent que no esperàvem i vam perdre bastant. Ara mateix tenim el mateix vent que els nostres rivals i hem de defensar la nostra velocitat “, explicava.

El patró de l’Estrella Damm reflexionava sobre el canvi de configuració de la regata a causa de les portes de seguretat, que s’han mogut més al nord per evitar la gran quantitat d’icebergs: “Està sent diferent del que m’esperava. Amb la nova configuració de les portes de gel tot el que hem estat preparant-nos per sortejar fronts no serveix de gaire, perquè mai baixarem tan al sud. Així, tot el que estem fent és nou per a nosaltres i així que hem d’anar sobre la marxa intentant comprendre la situació meteorològica per fer la ruta més ràpida, o almenys més ràpida que els altres. Per descomptat, és molt millor que les portes estiguin perquè ens sentim molt més segurs. Estem seguint la mèteo molt de prop i aprenent molt d’aquestes condicions d’arrencada i parada “. “És una regata molt interessant d’aquesta manera”, concloïa Ribes.

Bona nit … i bon profit

En un correu electrònic enviat ahir a la nit des de l’Estrella Damm, un divertit Alex Pella explicava el canvi de dieta a bord:
“Hola a tots des del Estrella Damm. Doncs per aquí un dia més de estiuet al Sud”, feia broma el patró.”Onades grans, fred quan se’n va el sol, ocells curiosos i no gaire vent, almenys no tot el que volíem”, explicava.

“La bona notícia d’a bord és que avui hem canviat de menjar, hem començat el menjar per al fred. Hi ha un plat més calent, unes postres més i més pernil!Vaja, això ha estat com un regal, un festí. Així que tenim més ració de menú per tot el Sud!

Encara que sembla que amb les portes tan amunt, la regata serà ser llarga. A veure si anem a haver de racionar els nostres súper menús!

Bé us deixo que l’aigua bull i m’espera el sopar.

Bona nit i bon profit des del Estrella Damm “.

Classificació provisional Barcelona World Race, 29 gener 2011 09:00 GMT (10:00 hora catalana):
1. Virbac-Paprec 3
2. Mapfre, a 736,9 milles del líder
3. Estrella Damm, a 804,4 milles del líder
4. Groupe Bel, a 849,6 milles del líder
5. Renault Z.E., a 896,7 milles del líder
… Fins a 12 vaixells en regata


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?