Un altre compromís complit, en aquest cas amb la Banda i la Coral

Els regidors Isidor Mollà i Xavier Tro

El passat divendres 9 d’abril va tindre lloc la inauguració de la sala d’assajos per a la Societat Lírica i Musical de Benissa i la Coral Benissenca dins de l’ampliació de l’Escola de Música “Javier Santacreu” de Benissa. L’obra ha sigut realitzada per l’empresa Esclapés e Hijos SL, amb un pressupost de 897.328 euros. En aquest edifici, la Banda i la Coral disposen a banda d’una nova sala d’assatjos, d’una sala de reunions, d’aules, oficina, arxiu i magatzem. A més a més cal recordar que aquesta obra ha estat finançada pel fons destinat al Pla Estatal per a la Inversió Local 2009 i que era una de les propostes que el CIBE-BLOC va proposar per a eixe pla d’inversions de l’estat.

Per això mateix des del grup municipal CIBE-BLOC ens alegrem molt que finalment la Societat Lírica i Musical de Benissa i la Coral Benissenca tinguen aquestes noves instal·lacions totalment merescudes, molt demandades i des de fa massa temps reivindicades, així com també massa vegades promeses i massa vegades incomplides. Per tot això ens enorgulleix molt haver posat el nostre granet de sorra perquè finalment aquesta obra haja estat possible.

En eixe sentit, des del CIBE-BLOC ens sentim partíceps d’aquesta nova infrastructura per al foment de la cultura a Benissa que en aquest cas ajuda a dos importants associacions culturals del nostre poble com són la Societat Lírica i Musical de Benissa i la Coral Benissenca, ja que cal recordar que en roda de premsa feta el dia 11 de desembre del 2008 a la que van participar el portaveu del CIBE-BLOC, Isidor Mollà, i el regidor d’aquest mateix grup i responsable de Cultura, Normalització Lingüística i Patrimoni Històric, Xavi Tro on van apostar per la recuperació del patrimoni històric a fi de fomentar l’economia de Benissa, i entre molts dels projectes que van posar damunt la taula per aquest pla, estava l’ampliació de l’Escola de Música de Benissa, com portaven en el nostre programa electoral i com a una de les raons per les quals van decidir a principi d’aquesta legislatura gestionar un àrea tan important com és la de cultura, repartida en les regidories de cultura, patrimoni històric i normalització lingüística.

També volem recordar que ha estat el CIBE-BLOC el grup municipal que ha fet possible que l’Ajuntament de Benissa recolze les reivindicacions de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat valenciana (FSMCV) de la que forma part la Banda de Benissa per mig de dos mocions que s’han presentat al ple de Benissa on demanaven per una banda reclamar a la Conselleria de Cultura que incloga a les societats musicals dins del catàleg de Bens d’Interès Cultural (BIC) com a bé immaterial i d’altra banda instar al Consell a complir tots i cadascun dels compromisos assumits públicament per la Consellera de Cultura amb la FSMCV, totes dos mocions han estat aprovades pel ple de Benissa.