Resposta a les declaracions del PP sobre l’estat de les obres a l’edifici de La Cultural

Oficines a la Costera del Povil

Davant les declaracions del Partit Popular de Benissa arran de l’estat de les obres d’adequació en l’espai de l’antiga biblioteca, l’Equip de Govern de l’Ajuntament de Benissa vol realitzar una sèrie de matissacions:

A principis de 2017, amb el canvi de govern després de la renúncia de Juan Bautista Roselló com a alcalde de Benissa, el projecte va ser objecte de debat en l’equip de Govern. Es va dur a terme una reflexió sobre l’ús dels diferents edificis municipals per tal de reubicar alguns departaments, com l’àrea econòmica, Aigües, Urbanisme i altres, deixant d’abonar el lloguer a la Fundació Abargues per l’ús de les actuals instal·lacions en la Costera del Povil.

Es van estudiar distintes possibilitats, com l’antic institut, l’actual Ajuntament o el Centre d’Excel·lència. També es van iniciar consultes per a conèixer l’opinió de l’equip humà dels esmentats departaments, entre altres accions. Com passa en qualsevol altre treball, la ubicació de la plantilla és una qüestió important i convé estudiar-se. Casos com el Departament d’informàtica, que també anava a resituar-se en l’espai de la biblioteca vella, encara que després de reunir-nos i escoltar les necessitats del personal, aquest va ser traslladat a les dependències de la planta baixa de l’ajuntament, just al costat de la sala de servidors.

Igualment, s’ha intentat trobar un lloc més adequat per a l’àrea de Serveis Socials, que actualment no disposa d’espai suficient, però en aquest cas no ha estat possible, fins el moment.

En el cas concret de les futures instal·lacions de l’antiga biblioteca, les obres han estat paralitzades mentre s’han avançat gestions i s’ha treballat amb la valoració de les actuacions. El projecte es reanudarà en les pròximes setmanes.

Lamentem que el PP local realitze aquestes manifestacions oportunistes, intentant desacreditar la gestió política de l’Ajuntament mentre justifica la seua tasca d’oposició amb expresions com “desavenencias en el tripartito” o “disputas internas”. En l’equip de Govern la diversitat d’opinions enriqueix sempre el debat i la presa de decisions, sempre amb el màxim respecte, donant pas a nombrosos casos de treball transversal entre les diferents regidories.

Així, i després de més de 20 anys d’abonar el lloguer a la Fundació Abargues per l’ús de les seues dependències, l’Ajuntament de Benissa comptarà amb noves instal·lacions dels departaments econòmics, Aigües i Urbanisme, continuant aquest projecte.

Aquest comunicat ha estat remés per l’equip de govern de l’Ajuntament de Benissa.