L’Associació Benissera Anti Incendis ABAI expressa la seua gratitut

Construcció de la bassa de recuperació de l’ofegabous

L’Associació Benissera Anti Incendis ABAI està realitzant el seu habitual voluntariat de vigilància forestal preventiva contra els incendis forestals.

Estiu rere estiu en els dies més calorosos, de dilluns a diumenge es realitzen diversos torns de vigilància per persones voluntàries en les zones verdes del nostre terme municipal, fonamentalment en la Serra de Bèrnia per a preservar el nostre patrimoni natural.

Aquesta activitat de l’associació ve desenvolupant-se des de 1993 quan un gran incendi va calcinar la serra de Bèrnia i la zona d’Oltà i és possible gràcies a la subvenció que la Conselleria de Medi Ambient facilita per a sufragar les despeses que ocasionen les guàrdies que es realitzen com a gasolina, lloguer de vehicle, etc.

L’associació desitja donar les gràcies públicament a les entitats que han confiat en ella en la realització dels seus fins, concretament a l’Ajuntament de Benissa per la col·laboració que ve prestant la Policia Local any rere any en deixar que es depositen en la reguarda municipal les claus del vehicle i el mòbil de l’associació necessari per a la comunicació en cas d’incendi al centre corresponent i per al canvi de guàrdia en la vigilància diària.

A més l’associació ha rebut el suport de la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Benissa per a finançar més de la meitat del seu projecte de construcció d’una bassa per a la recuperació de l’amfibi autòcton “ofegabous” i que es finalitzarà previsiblement aquesta tardor. Des d’ací, gràcies a totes les persones que heu realitzat donatius perquè la nostra bassa de recuperació siga una realitat.

Des de sempre hem recorregut a les empreses locals per a realitzar les nostres compres i els serveis necessaris en les diferents activitats que realitzem: vigilància forestal, neteja de zones
verdes, prevenció de la plaga de la processionària, programes de ràdio, tallers, conferències…

Gràcies als mitjans de comunicació per fer-se eco de cada activitat i fer-nos visibles. També per a elles va la nostra gratitud per confiar en nosaltres.

En aquests dies en què estem veient com s’està cremant Itàlia, Grècia, Turquia, des d’ABAI estem convençuts/udes que el nostre voluntariat és més necessari que mai i convidem a qui ho desitge a conéixer-nos i formar part de la nostra associació que pretén humilment i des de les seues possibilitats preservar el nostre ric patrimoni natural.