El BLOC valora positivament la declaració de la Fira com a Festa d’Interés Turístic

El col·lectiu del BLOC de Benissa s’ha mostrat molt satisfet per la declaració de la Fira i Porrat de Sant Antoni com a Festa d’Interès Turístic atorgada per la Conselleria de Turisme. Una declaració que arriba després de la moció que va presentar en el ple ordinari de gener d’enguany el portaveu de la formació nacionalista i candidat a l’alcaldia Xavi Tro, una proposta que va obtindre el vot favorable de la resta de forces polítiques benisseres.

Aquesta moció anava acompanyada d’un l’informe històric emès pel cronista oficial de Benissa Joan Josep Cardona referit a aquesta fira i porrat on descrivia que segons el llibre Racional de la parròquia de Benissa corresponent a l’any 1634 ja es dona compte de la celebració de la missa en honor de Sant Antoni el dia 17 de gener on es portava en processó una xicoteta imatge del sant des de l’ermita situada baix del tossal de Cabrera al temple parroquial i es celebrava un porrat.

Posteriorment la fira i porrat passaria per llocs i èpoques diferents, és va ubicar en el carrer Sant Josep, per passar després a la plaça Jaume I, és va deixar de fer durant la guerra civil i en reprendre’s l’any 1940 ja en clar declinar per l’estat econòmic i social en que es trobava el nostre municipi fins que l’any 1975, sent alcalde José Ivars aquest Ajuntament va sol·licitar que el 17 de gener fora declarat festivitat local i posteriorment l’any 1979, sent alcalde José Tent és van sentar les basses per a una progressiva recuperació de l’antiga i tradicional fira.

A partir d’aquell moment la fira i porrat de Sant Antoni ha anant millorant de continguts i a hores d’ara ja forma part d’una cita important en el calendari de festes de la comarca prosseguint un camí de millora i adequació als temps actuals. Tot això, es fa amb la inestimable ajuda de les moltes associacions i empreses benisseres que any darrere any col·laboren de manera desinteressada per fer d’aquesta fira un esdeveniment únic, molt singular i molt interessant.

Segons declaracions del candidat a l’alcaldia de Benissa pel BLOC Xavi Tro “aquest reconeixement de la Fira i Porrat de Sant Antoni com a Festa d’Interès Turístic es una gran noticia per als benissers ja que significa alhora un important benefici econòmic per als nostres comerciants, sobretot per als dedicats al món de la restauració i l’hosteleria, en quant serà una festa molt més coneguda i amb més difusió en tot el territori valencià, amb tot el que això comporta de major número d’afluència de visitants i turistes. Per tant aquesta reivindicació no ha sigut només cultural, festiva o social si no que també implica una ajuda i una millora pels sectors econòmics més importants de la societat benissera, el comerç i el turisme”.