Comunicat

Comunicat del Ministeri de Foment: El Govern autoritza les obres de la variant de Benissa

Plànol del projecte de la variant de Benissa
Plànol del projecte de la variant de Benissa

El Consell de Ministres, en la seua reunió de hui, ha autoritzat la celebració del contracte de les obres de la variant de Benissa, en la Carretera N-332, a la província d’Alacant, amb un valor estimat de 29.735.040 euros.

L’actuació té per objecte la construcció d’una variant de la carretera N-332 que evite el pas del trànsit de llarg recorregut per l’actual travessia del nucli urbà de Benissa, a més de millorar les connexions amb la resta de carreteres i vials de l’entorn mitjançant la construcció d’enllaços a l’inici i al final del tram, que serveixen d’accés a la citada localitat. D’aquesta forma, el trànsit de llarg i mig recorregut se separa del trànsit local, amb la consegüent millora de la seguretat, comoditat i velocitat per als usuaris de la N-332.

Característiques tècniques

El traçat de la variant comença al punt quilomètric 175,190 de la carretera N-332, es desvia de la població de Benissa i una vegada passada aquesta població, torna a incorporar-se a la N-332 al punt quilomètric 179,650.

Al llarg dels 4,5 km de traçat, amb carrils addicionals per a vehicles lents en els dos sentits, s’han projectat un total de 19 estructures (10 murs, 2 obres de drenatge, 3 passos inferiors i 4 passos superiors).

El traçat discorre pel terme municipal de Benissa i puntualment per Senija. El trànsit previst que captarà aquesta infraestructura és superior als 10.000 vehicles/dia.

La secció tipus consisteix en una plataforma amb 2 carrils de 3,5m i vorals exteriors de 2,5m, amb carrils addicionals per a vehicles lents en els dos sentits. Al llarg del recorregut es dissenyen 2 enllaços amb tipologia de glorieta a diferent nivell (enllaç Sud i enllaç Nord), sent necessari construir 4 passos superiors.

Per a garantir la permeabilitat transversal s’han projectat 3 passos inferiors i una xarxa de camins que permeten l’accessibilitat a totes les finques limítrofes, en tractar-se d’una infraestructura amb control total d’accessos.

S’han dissenyat 10 murs de diferents tipologies i 10 obres de drenatge transversal que permeten la permeabilitat transversal de les aigües.

El projecte inclou com a mesures mediambientals la restauració de les zones d’enllaç i vials que quedaran fora d’ús, així com la protecció acústica mitjançant pantalles antisoroll.

Es veuen afectats diversos serveis (elèctrics, telefònics, proveïment, sanejament, etc…), la reposició dels quals s’inclou en el projecte.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?