Comunicat del CIBE-Bloc sobre les subvencions de la Diputació d’Alacant

En la passada campanya electoral el nostre alcalde Juan Bta. Rosselló i el seu grup el Partit Popular es van dedicar a amenaçar els benissers i benisseres que anaven als seus mítings electorals, la amenaça era ben fàcil. Els deien que si el partit que guanyava a Benissa no era el mateix que governava a la Generalitat i a les Diputacions provincials no podriem arreplegar cap subvenció. Eixes eren les seues pobres propostes, anem a votar al PP ací i a la Generalitat perquè si no no arreplegarem cap euret. És una actitud poc elegant i poc democràtica i extorsionant però que una vegada vists els resultats electorals funciona. Doncs bé, anem a vore ara les subvencions que ha arreplegat Benissa en esta última legislatura, anem a vore si als benissers i benisseres ens va tan bé com ells diuen i ens volen fer creure.

La seua principal promesa va ser que anaven a construir un nou hospital a Benissa (curiosament esta promesa tambè la feren els alcaldes de Teulada i Calp, els dos també del Partit Popular), lamentablement per a nosaltres no tindrem cap hospital al sud de la comarca, ni a Benissa, ni a Teulada, ni a Calp i a més a més la Conselleria de sanitat esta fent el possible per endarrerir la construcció del nou hospital a Dénia, tot i que serà de gestió privada (cosa que no ens sembla bé perquè nosaltres defensem la sanitat pública) el nou hospital s’ha de construïr siga com siga el més prompte possible en una comarca com la nostra, on la sanitat és practicament tercermundista.

Un altre projecte on s’han burlat dels nostres ciutadans i ciutadanes, és la piscina coberta, cal recordar que la piscina de Benissa serà finançada a 3 parts, però no iguals com ens ha fet creure l’alcalde. Ell ens va dir que l’Ajuntament de Benissa, la Generalitat Valenciana i la Diputació d’Alacant finançaran amb un 33% per cada administració i això és fals, la piscina coberta ens costarà 400 milions de les antigues pessetes, 330 milions els pagarà l’ajuntament de Benissa, i la resta, sols 70 milions, els pagaran entre les altres dues institucions, curiosament, ells que sempre s’omplin la boca que en els anteriors governs no es va fer res, resulta que quan a Benissa governava el CIBE-BLOC i es va fer el Palau d’esports “Sant Pere” el va pagar integrament la Generalitat Valenciana i això que erem un grup independent i no el mateix partit que manava a la Generalitat, cal recordar que al poble de Xàbia la pagarà integrament la Generalitat Valenciana, tot i que el PP local presumeix de Director territorial d’esports, que recordem és el benisser David Serra. Això és un clar exemple del poc pes polític que tenen el nostre alcalde i el PP de Benissa.

I per acabar cal recordar que la setmana passada coneixíem les subvencions que destinava la Diputació d’Alacant a la Marina Alta, on també Benissa ha fet el ridícul aconseguint l’últim lloc en el rànking, som el poble que menys diners ha aconseguit, això ho hem d’agraïr com no al PP de Benissa que està clar que no mira pels interessos del nostre poble. A continuació posem unes xifres prou aclaridores:

Subvenció: 107.000 euros per a restaurar monuments a la Marina Alta.

Dénia, Gata i El Verger reben 16.699 euros (els 3 municipis amb governs progressistes). Parcent 14.795 euros, la Vall de Gallinera 11.899 euros, Teulada 13.324 euros, Ondara 10.340 euros i a Benissa ens quedem només amb 7.016 euros, possiblement les sobres, en fí, una misèria. Com poden vore les xifres són prou aclaridores i seran objecte d’una pregunta que li farem a l’alcalde en el pròxim ple ordinari de setembre. S’imaginen vostés que els nostres polítics del PP local amb una bona dedicació exclusiva cobraren segons el benefici que li aporten al poble? Possiblement algun mes és quedarien sense veure un sol euro.