Comunicat del CIBE-Bloc sobre les obres del nou institut

Des del grup municipal CIBE-BLOC lamentem l’estat de les obres del nou institut de Benissa. Aquesta mateixa setmana els regidors del nostre grup municipal hem volgut comprovar in situ, l’estat de les obres, i per desgràcia podem assegurar que l’institut no estarà acabat a temps per a l’inici del nou curs escolar 2005-2006, una vegada més la irresponsabilitat de l’alcalde Juan Bta. Rosselló i del Regidor d’educació Antonio Torres farà que molts xiquets i xiquetes no comencen amb normalitat el pròxim curs escolar.

En aquest centre estava previst que els alumnes de Senija, Llíber, Alcanalí, Xaló i Benissa començaren les classes el dia 19 de setembre però tot apunta que l’ajuntament i la Conselleria d’educació tornaran a incomplir una altra vegada els terminis de finalització que ells mateixa s’havien posat.

Cal recordar que l’institut hauria d’estar acabat el gener del 2005 segons paraules del Conseller d’educació Esteban Gonzàlez Pons fetes al mes de maig del 2004 però després el Sotsdelegat del Consell d’Alacant, José Marín, va datar el començament de les classes del nou IES Josep Iborra per al mes de maig de 2005, desgraciadament estem a setembre del 2005 i ja tenim clar que no estarà acabat per a aquest curs. Ara com tots sabem vindran les presses i l’obra al final s’acabarà ràpid i malament, amb els conseqüents problemes que vindran després.

En quant a les despeses, hem de dir que el control i la fiscalització ha sigut vergonyosa i lamentable, un clar exemple de com el Partit Popular malbarata els nostres diners, ja que el cost de les modificacions que s’han inclòs en el projecte del nou institut sumen 1.470.000 euros, a pesar que no es van especificar els aspectes que sofreixen les modificacions. Una xifra que s’ha de sumar als 8.338.000 d’euros inicials pressupostats per a tota l’obra. O siga que al final l’institut costarà 1,5 milions d’euros més i esperem que el PP no ens done cap altra desagradable sorpresa.

Com a exemples de la immensa descoordinació entre institucions governades pel mateix partit i del poc interés que té el Partit Popular en els temes relatius a l’educació, hem buscat dues preguntes de les moltes que li fem ple darrere ple sobre aquest tema i les respostes del nostre alcalde:

1r – Acta PLE ORDINARI 11-1-2005. Punt 12: Precs i preguntes (pàg. 65) PREGUNTA (Grup CIBE-BLOC): Sobre la data de finalització de les obres del Institut. RESPOSTA (Alcalde): L’institut s’acabarà en la data prevista, és a dir a abril d’aquest any.

2n – Acta PLE ORDINARI 5-4-2005. Punt 10: Precs i preguntes (pàg. 34). PREGUNTA (Grup CIBE-BLOC): Sobre la data de finalització de les obres de l’institut. RESPOSTA (Alcalde): Vaig mantindre una reunió amb les associacions de pares i mares d’alumnes dels 3 centres educatius i també amb la direcció d’obres de l’empresa i tècnics de l’ajuntament i es va confirmar que les obres estaran acabades al mes de juny. De fet està practicament acabada l’obra interior dels dos mòduls centrals, falta la instal·lació del gimnàs i la casa del conserge. L’empresa ens confirma que al mes de juny estarà acabat per tant no hi haurà cap problema perquè entre en funcionament per al pròxim curs escolar.

Com poden veure a les respostes, el senyor alcalde no tenia ni idea de quan anava a acabar-se l’institut, el que ens demostra el poc interés del Partit Popular en aquests temes que per a nosaltres són tan importants (educació, sanitat, cultura, etc.), possiblement si haguera sigut un programa urbanistic (PAI) per aprovar sí que hagueren actuat de forma més rápida ja que aquests temes són els únics que l’interessen a aquest equip de govern. Els ciutadans i ciutadanes de Benissa hem hagut de suportat ple darrere ple les continuades mentides i enganys sobre aquest tema, i des del CIBE-BLOC comprenem el nerviosisme i la preocupació que ens han manifestat en tantes ocasions els pares i mares amb fills i filles en edat escolar. Volem que sàpiguen que ens solidaritzem completament amb ells.

Ara només ens queda esperar quines alternatives ens ofereixen els nostres governants, esperem que almenys busquen alguna solució perquè els xiquets i xiquetes de Benissa i dels pobles del voltant puguen rebre el seu dret a l’educació amb normalitat.

Fil al forum d’INFOBENISSA parlant de l’institut
Tornada a classe (24/09/04)

Notícies publicades anteriorment a INFOBENISSA:

El nou institut es retarda dos mesos més i no estarà fins a març (03/11/04)

Malestar entre els pares d’alumnes pel retard de les obres del nou IES (15/11/04)

L’institut costarà 1,5 milions d’euros més i l’oposició no creu que es complisquen els terminis (19/12/04)

Les obres del nou institut acabaran el juny (10/04/05)

El conseller visita les obres de l’institut (28/05/05).