Comunicat de Compromís: “Lamentem que la Diputació deixe Benissa altra vegada fora del Pla d’Obres i Serveis 2018”

Logo de Compromís

Compromís Benissa lamenta que un any més el nostre poble és quede fora del Pla d’Obres i Serveis de la Diputació d’Alacant, quedant Benissa marginada de nou per la màxima institució provincial presidida per l’alcalde de Calp, César Sánchez, que pels seus fets sembla que vol ignorar totalment l’existència del municipi de Benissa i dels ciutadans i ciutadanes que vivim en el seu poble veí.

En eixe sentit cal recordar que l’Ajuntament de Benissa havia sol·licitat per aquest Pla el condicionament i millora de carrers en el nucli urbà de La Fustera (urbanitzacions Montemar, Baladrar, Los Almendros, Bonavista, Finca Paquero, Fanàdix i Sant Jaume), una obra valorada en 399.860 euros per millorar la xarxa viària existent en un total de 26.551 m2 i una vegada més les benisseres i benissers que viuen a La Fustera és queden sense una inversió que bona falta ens fa a totes i tots. A més, aquestes obres no només eren importants per als nostres veïns que viuen allí tot l’any o part d’ell. La Fustera és la segon àrea de residència més important de Benissa, un dels cors de la nostra zona costanera, un lloc emblemàtic i vital per al motor econòmic que significa per al nostre poble el turisme i sense aquesta inversió que confiàvem anara a càrrec de la Diputació, no podem mostrar la nostra millor carta de presentació a qui ens visita. Tampoc deixa el seu President, César Sánchez, en bon lloc als seus companys i companyes de partit a Benissa, ja que amb quina cara el PP de Benissa anirà a demanar el vot per a les pròximes eleccions quan el seu propi partit margina a les benisseres i benissers amb les seus polítiques partidistes.

Res a vore amb les polítiques que fa el Consell on no és distingeix el color polític, un bon exemple d’aquest mateix dilluns 26 de febrer, el Conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent i la directora general de l’IVACE, Júlia Company, van explicar i detallar a Pedreguer les principals característiques i actuacions de les ajudes 2018-2019 de Reindustrialització per millorar els polígons industrials de la nostra comarca, de tots, siga quin siga el color polític de cada municipi.

Mentre que el passat dimecres, 21 de febrer, la Diputació d’Alacant enviava als mitjans de comunicació una nota de premsa informant que “el Govern Provincial impulsarà enguany 14 projectes a la Marina Alta amb més de 4,3 milions d’euros gràcies als Plans d’Obres i Serveis”. Malauradament, però, la proposta benissera no es trobava entre els 14 projectes seleccionats per la Diputació en el seu inici, com tampoc ho està al final després de l’acord amb la resta de grups parlamentaris.

El portaveu de Compromís, Xavi Tro, que a més és el regidor delegat d’Obres i Serveis de l’Ajuntament de Benissa ha valorat molt negativament esta notícia perquè els benissers hem deixat de rebre una inversió de quasi 400.000 euros de qui diu que és la “Dipu dels Pobles” i demostra que només ho és d’alguns.

Recorda també Tro “que va ser l’any 2016, però pertanyent al Pla de 2015, quan a Benissa se li va aprovar l’últim Pla Provincial d’Obres i Serveis. Així mateix, explica que dit Pla no es va executar fins l’any 2017 per problemes de Diputació i per tant, Benissa no ha rebut cap Pla d’Obres i Serveis des de fa ja quatre anys, i hui, amb l’aprovació del Pla del 2018 queda fora de nou”. Una vegada més Benissa no existeix per a la Diputació d’Alacant, ha sentenciat el portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Benissa.