Comunicat de Compromís: El pròxim dissabte arriba la VII Festa Estellés a Benissa

Cartell de la Festa Estellés

Aquest dissabte 15 de setembre arriba de nou a Benissa la Festa Estellés de la ma del col·lectiu de Compromís per Benissa, sumant-nos altra vegada, enguany ja en l’edició número 7, als homenatges i festes que arreu de tota la geografia valenciana venen realitzant-se en honor a l’insigne poeta Vicent Andrés Estellés.
Aquesta iniciativa és va inspirar en el seua dia en la celebració que cada 25 de gener a Escòcia, anomenada Burns Supper, pel naixement de Robert Burns, on es canten i reciten els seus versos, això si, després de beure i menjar bé.

Com que en la festa de l’any passat, la més multitudinària de totes, se’ns va quedar menut el carrer La Puríssima, enguany la farem en la Plaça de l’Església Vella i també arreplegant el suggeriment de molta gent que cada any no falta a la cita amb Estellés, passem la festa de divendres a dissabte per la nit a partir de les 21:30 hores en la que començarem a sopar amb el tradicional sopar de cabasset amb els tramussos, cacaus i beguda fresqueta a càrrec de l’organització, per a passar a continuació a la lectura de poemes intercalats amb les cançons del grup de folk Soca en Arrel, que ja ens va acompanyar l’edició passada, i que presenta a Benissa el seu disc Sendes Velles, mesclat amb els balls tradicionals de tot aquell o aquella, que expert o inexpert, vulga ballar i amb qualsevol persona que vulga compartir en veu alta, i per a totes i tots, una poesia, en una vetllada on els valencianistes volem canviar la prosa política habitual per la millor poesia que tenim, en un ambient de sopar entre amics i amb la millor bona companyia aprofitant les fresquetes nits de setembre.

Vicent Andrés Estellés va nàixer a Burjassot el 4 de setembre de 1924 i cada any, al voltant d’estes dates, tant col·lectius de Compromís com altres associacions culturals d’arreu del País Valencià organitzem des de fa uns anys aquesta festa per retre homenatge a un dels nostres millors poetes.