Ahora Benissa, tirar els diners i les factures pagades a Alejandro de Pedro de la Operación Púnica

Logo de la Coalició Compromís

La setmana passada, després de demanar-ho per registre d’entrada, se’ns van lliurar còpia de les factures que li ha pagat l’Ajuntament de Benissa a les empreses d’Alejandro de Pedro Llorca, un dels detinguts en l’operació contra la corrupció i a dia de hui encara empresonat, anomenada Operación Púnica, amic personal de destacats membres del PP de Benissa, propietari de les empreses EICO Online Reputation Management SL i Madiva Editorial y Publicidad SL, a més de ser la persona que tenia registrat per exemple el domini d’internet www.juanbautistarosello.es

Tot i que les factures les havíem demanat via instància escrita registrada el 29 d’octubre no se’ns van lliurar fins el passat 5 de novembre, i apenes deu menuts abans de començar el ple ordinari d’aquest mes, sense ni tant sols haver sumat el total de les factures, el que suposava anar fullejant-les mentre transcorria el ple i no poder estudiar-les amb el temps necessari que cal.

Durant la intervenció sobre la vinculació del cervell del cas Púnica amb Benissa, el nostre portaveu a l’Ajuntament, Xavi Tro, a banda d’enumerar i dir que literalment pagar a una pàgina de tant poca qualitat com es www.ahorabenissa.es i que no li feia falta per a res al nostre poble les quantitats de les factures, xifres com 8.370 euros en només tres mesos (juliol, agost i setembre del 2012) o 4.720 euros per posicionar una pàgina web o pagar vora 400 euros per crear una pàgina de facebook que es fa en menys de deu menuts es totalment immoral i indecent i simplement es tirar els diners al fem. En total són més de 17.000 euros que se li han pagat a l’empresari corrupte Alejandro de Pedro.

A banda d’això, vam formular una sèrie de preguntes que intentarem que ens contesten en la pròxima junta de portaveus, ja que el passat dimecres no van tindre resposta. Per exemple, al preguntar si l’Ajuntament de Benissa te encara alguna relació comercial amb alguna empresa d’aquest delinqüent, i que l’alcalde ens conteste negativament, no entenem perquè encara des del correu de l’empresa Madiva Editorial info@madivaeditorial.es s’envien les notes de premsa i les invitacions per assistir als cursos que organitza l’EOI (Escola d’Organització Industrial) conjuntament amb l’Ajuntament de Benissa i que es fan en les aules de l’antic Convent dels Pares Franciscans de Benissa, hui batejades amb el nom de Seu del Centre d’Excel·lència, perquè continua aquesta relació? O si la relació d’Alejandro de Pedro amb Benissa comença pel PP o pel mateix Ajuntament, amb qui dels dos va treballar primer? Va començar registrant la pàgina web pròpia del nostre alcalde o pel contrari va començar fent els treballs aquells per a l’Ajuntament pels que va cobrar molt més del que cal? Altra pregunta que vam fer es, si realment calia contractar aquestos serveis, i si es així, no hi havia a Benissa professionals en la matèria amb total seguretat més barats i millors? Perquè per al Partit Popular de Benissa els professionals i les empreses del nostre municipi no són vàlides? Perquè no les valora com cal? Perquè no contracta en primer lloc a les empreses del nostre poble?

El que es evident es que aquesta persona es dedicava a muntar “diaris digitals” sense cap qualitat ni rigor informatiu, sense cap benefici pel municipi que els contractava, amb un escàs número de lectors i es passejava pels ajuntaments governats pel PP oferint eixa plataforma, una manera fantàstica de fer negoci amb diners públics i sense cap control. I tot això ho feia evidentment perquè portava una carta de recomanació del partit. Es evident que amb amics tan influents com per exemple Juan Cotino, fins fa no res President de les Corts Valencianes, se t’obrin totes les portes encara que el producte que vengues no siga necessari ni tinga la qualitat que cal.

Per la nostra banda des de Compromís continuarem investigant sobre el tema, a més d’estar pendents dels avanços en el resultat de l’investigació de l’Operación Púnica, perquè podrien estar perfectament parlant d’altra operació de finançament il·legal del Partit Popular, igual com ho es el cas Gürtel per exemple, els dos casos amb vinculació amb Benissa i amb membres de la candidatura del Partit Popular benisser.