Opinió

La variant que mai arriba a Benissa, per Francesc Xavier Tro

Fullejant, la revista municipal Riu-Rau de març de l’any 95, a la fulla 13 podem llegir el següent titular: El Ple de Benissa aprova al.legacions al traçat de la variant i la gratuïtat de l’A-7.

On entre altres coses ens assabentem que la variant de Benissa, ja venia contemplada al Pla de Carreteres 1984/91. Només pegant-li una ullada a les dates, ja es suficient per posar-se a plorar, el desviament de la CN-332 a Benissa, hauria d’haver-se finalitzat a l’any 1991, o siga fa 25 anys que hauria d’estar acabada esta obra tan important per a Benissa, i encara no s’ha posat la primera pedra.

Han passat governs tant a Madrid com a València, governs tant diferents, com ho poden ser governs del PSOE i del PP, amb majories absolutes i simples, però cap dels 2 ha pensat ni un segon en Benissa i segurament tambè molt poc en el País Valencià, “comunitat autònoma” maltractada sistemàticament pels governs centrals, siguen del color polític que siguen. Mai ha sigut una prioritat, dotar d’infraestructures al País Valencià, no ho va ser ni per a Joan Lerma, ni tampoc per a Eduardo Zaplana ni Francisco Camps. També cal recordar, la història del mai acabar del tram ferroviari Gandia-Dénia. Tampoc ho ha sigut, evidentment, de Felipe González ni de José María Aznar, sabedors que els valencians i els seus governants mai hem sigut un poble massa exigent en demanar el que és nostre.

La setmana passada llegíem amb certa enveja la inauguració de la variant d’Ondara i El Verger, esperem que algun dia, no massa llunyà, puguem llegir els mateixos titulars per a Benissa, tant ens fa qui mane en aquell moment, l’important es que esta obra tan important es duga a terme, ja!

De tota manera, jo continue pensant (digueu-me innocent), que la millor alternativa, encara és, sens dubte la gratuïtat de l’AP-7, aquella vella reivindicació que ja es demanava a un ple ordinari de principis de l’any 95 a Benissa, sent alcalde, el meu company de grup Isidor Mollà. Sens dubte la solució definitiva a la saturació de vehicles per la carretera N-332, a la construcció de més carreteres que plenen el territori de cement, als embussos de trànsit per les poblacions de la costa i a la injustícia de tracte dels valencians i les valencianes amb els habitants d’altres comunitats autònomes, és llevar els peatges de l’AP-7.

Lamentablement, els governants que ens ha tocat a Madrid, i els d’ací, també, només han pensat en la costa valenciana, per passar les vacances d’estiu, això sí, amb una còmoda autovia gratuïta directa des de Madrid. En este sentit, cal recordar també, que a les Corts Valencianes, el PSPV i el PP van votar en contra de l’alliberament dels trams de la Marina i la Safor, tot i que el PSOE i el PP sí van votar a favor en el Congrés i que el Ministeri de Foment està d’acord en eixa mesura.

Al maig del 2007 esperem que canvien de color polític molts ajuntaments valencians i el color del govern de la Generalitat Valenciana i del seu president, però amb un BLOC a les Corts Valencianes que garantisca, una sèrie de mesures, més valencianistes, més socials i més ambicioses. I per supost, sense haver de pagar cap peatge ni hipoteca a cap govern que ens vinga de Madrid.

* Regidor del CIBE-Bloc a l’Ajuntament de Benissa i membre de l’executiva comarcal del Bloc.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?