General

Un total de 36 empreses opten a acabar la variant de la N-332 a Benissa

Vista aèria de la variant
Vista aèria de la variant

Un total de 36 empreses constructores opten a les obres per a acabar la variant de la carretera N-332 al seu pas per la localitat alacantina de Benissa, a la comarca de la Marina Alta. Una de les obres públiques més esperades (i reivindicades) per la província, que ha d’eliminar la travessia de la carretera nacional pel centre urbà de Benissa mitjançant una circumval·lació de 4,5 quilòmetres.

L’obra va quedar paralitzada l’any 2009, quan l’empresa adjudicatària del projecte, Begar Construcciones y Contratas S.L., va entrar en concurs de creditors. Encara que es va seguir pressupostant als anys següents, en realitat mai es va tornar a adjudicar. I després van arribar les retallades en Foment per la crisi. Set anys després, dies abans de les eleccions generals de juny, el Ministeri de Foment va traure el projecte a licitació per 29,7 milions d’euros més IVA (en total, 35,9 milions). Segons han explicat a Alicante Plaza fonts del Ministeri, al concurs (el termini de recepció d’ofertes del qual va finalitzar el passat 12 de setembre) s’han presentat 36 aspirants.

L’oferta tècnica, que atorga el 40% de la puntuació final, s’ha obert aquest dimarts. I el 2 de novembre es coneixeran les ofertes econòmiques dels aspirants, que atorguen el 60% del barem final. Una vegada obertes, justificades les actuacions i imports, i resoltes les al·legacions, es calcula que a principis del pròxim any es podria signar el contracte entre el Govern i l’empresa que resulte adjudicatària. Si tot ix segons allò previst, abans de l’estiu els treballs per a acabar la variant podrien haver-se reprès.

De fet, Foment té fixat el mes d’abril com a data orientativa d’inici de les obres, segons la documentació sobre el projecte penjada a la seua pàgina web. Segons el termini d’execució (de 32 mesos), la variant de Benissa hauria d’estar acabada per a començaments de 2019. Açò si no sorgeixen nous contratemps.

Actualment circulen per la N-332 al seu pas pel terme municipal de Benissa més de 12.000 vehicles diaris. La construcció de la variant permetrà separar els trànsits de llarg i mig recorregut dels de circulació estrictament local. La variant començarà el seu traçat al quilòmetre 175,190 de la carretera N-332, per a allunyar-se de la població de Benissa i acostar-se al traçat de l’AP-7. Després de 4,5 quilòmetres, es torna a incorporar al traçat de la N-332, al quilòmetre 179,650. Serà una carretera convencional amb carrils addicionals per a vehicles lents en els dos sentits, segons el projecte.

Lectura política

Més enllà de les millores per al trànsit en la zona que tindrà la terminació de la variant, la represa del projecte té també la seua lectura política. El ministre de Justícia, Rafael Catalá, que ara ha assumit les competències de Foment després del nomenament d’Ana Pastor com a presidenta del Congrés, està intentant reactivar la variant des de la seua etapa com a secretari d’Estat d’Infraestructures. A l’espera de saber si es forma Govern o es repeteixen eleccions, Catalá té l’obstinació personal de veure reprendre’s els treballs (previsiblement se celebrarà un acte de posada de primera pedra) abans de deixar el seu càrrec, segons ha pogut saber Alicante Plaza (cal recordar que estiueja a Dénia).

Però la lectura política s’estén també a l’àmbit local. El batle de Benissa, el popular Juan Bautista Roselló (que governa en minoria amb el suport puntual de Ciutadans), considera que la represa de les obres és la gran fita que li queda pendent com a batle de la localitat.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda el 8 d’octubre de 2016 al diari electrònic Alicante Plaza.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?