General

Més del 70% d’incidèncias comunicades a través del servei “Línia verda” han estat resoltes

El batle i els regidors Jorve Ivars i Arturo Poquet presenten els resultats de la línia verda
El batle i els regidors Jorve Ivars i Arturo Poquet presenten els resultats de la línia verda

Gràcies a la implantació d’aquest servei, els ciutadans i empreses de Benissa poden beneficiar-se d’un servei de resolució de consultes mediambientals i comunicació d’incidències en l’equipament urbà. Línia Verda afavoreix l’ús de les “bones pràctiques” mediambientals i en conseqüència, en el desenvolupament d’un municipi sostenible.

El servei Línia Verda es va implantar a Benissa a mitjans de l’any passat. Benissa va ser un dels primers municipis que va posar en funcionament el servei Línia Verda a través d’una aplicaciò mòbil. Els veïns d’aquesta localitat han demostrat una molt bona acollida del servei i prova d’això, és l’ús continu que en fan.

Per utilitzar el servei mitjançant smartphone o tauleta digital, només cal descarregar l’aplicació “Linea Verde”. Per això l’usuari es connecta a la Play Store o a l’APP Store i d’una forma fàcil i intuïtiva es produeix la descàrrega. Aquesta és completament gratuïta.

Una vegada oberta l’aplicació al dispositiu mòbil, l’usuari decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill. Per a comunicar una incidència només cal seleccionar el tipus de categoria. Per geolocalització, l’APP Línia Verda s’encarrega de detectar automàticament les coordenades exactes en què s’ubica. Posteriorment, es pot adjuntar una foto de la incidència amb una breu descripció. Una vegada enviada, el responsable nomenat per l’Ajuntament rep una notificació. A partir d’eixe moment s’inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà coneix en tot moment l’estat en què es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep al seu dispositiu mòbil.

Aquest servei, a més d’implicar al ciutadà en la consecució d’un municipi més sostenible, facilita en gran mesura la gestió diària dels responsables del propi Ajuntament. A més d’agilitzar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora que de no ser per la col·laboració ciutadana, el propi Ajuntament no tindria constància.
Al municipi de Benissa, el tipus d’incidències que més s’han comunicat són aquelles que fan referència a “Fem”, seguit de “Voreres i calçades”, “Neteja” i “Parcs i Jardins”. Fins ara, el 71% de les incidències comunicades ja han sigut solucionades i la resta es troba en procés.

Per a poder resoldre qualsevol consulta a nivell mediambiental també es pot accedir a la web www.lineaverdabenissa.com. A través d’aquest domini, el ciutadà pot plantejar qualsevol consulta mediambiental i en un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per un equip d’experts en la matèria.

En aquest enllaç, també hi ha una àmplia informació de consulta sobre ordenances, legislació bàsica, notícies mediambientals d’actualitat, esdeveniments del sector etc … Un extens contingut personalitzat del propi municipi.

La implantació del servei Línia Verda ha suposat el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible atorgat per la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables (RECS) en altres ajuntaments d’Espanya. Aquest premi reconeix aquelles iniciatives que col·laboren en millorar l’entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.

L’Ajuntament de Benissa se ??sent molt orgullós dels resultats obtinguts fins a la data i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interès dels ciutadans pel seu municipi.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?