General

La web turística de Benissa rep 30.686 visites en menys d’un mes

30.000 turistes d’Espanya, França, Regne Unit i Alemanya van rebre informació de la destinació turística

Segons l’últim Estudi General de Mitjans a usuaris d’Internet, el 35 % de les compres que es fan utilitzant aquest mitjà són els bitllets d’avió, l’allotjament o l’oci i temps lliure, és a dir, activitats relacionades amb el turisme. Això demostra que Internet i aquest sector, són uns perfectes aliats. Prova d’això és que la xarxa està revolucionant des de fa anys les estructures tradicionals del turisme, com bé saben les companyies aèries, els operadors turístics o les agències de viatges.

Davant aquest panorama la Regidoria de Turisme de Benissa ha incorporat des de fa tres anys accions en línia entre les seues activitats promocionals anuals com a resposta a aquestes noves tendències.

Enguany s’ha dissenyat la campanya “Conta’ns les teues vacances ideals” amb tres objectius molt clars: promocionar Benissa com a destinació de vacances, promocionar la web www.benissa.es com a principal punt d’informació i promoció de la destinació i recaptar subscriptors per a la web turística de Benissa.

Les teues vacances en un vaixell de paper

La campanya va consistir en la participació en un sorteig d’una estada en cap de setmana per a dues persones juntament amb la realització de dues activitats actives. A canvi els participants havien de deixar el seu correu electrònic, el d’un amic i la descripció de les seues vacances ideals en el “home” de la web de Benissa, on els xicotetes relats es van recollir en una barqueta de paper que navega per la mar de Benissa juntament amb les de la resta de participants.

Per a la difusió d’aquesta campanya es va optar per l’ús del màrqueting per correu electrònic, una de les eines del màrqueting en línia, amb la qual es va realitzar una invitació a la participació del concurs per mitjà d’un email enviat a més de 91.000 turistes d’Espanya, Regne Unit, Alemanya i França.

Al mateix temps es va utilitzar el màrqueting viral per a arribar a un major impacte de la campanya, ja que per a poder participar en el concurs era necessari escriure el correu electrònic d’un amic, el que genera l’anomenada viralitat de l’acció, convertint-se cada concursant en un transmissor cap a un amic/a a participar i així successivament.

L’efectivitat de les estratègies en línia

Per a mesurar l’èxit de qualsevol acció o inversió, cal obtindre uns bons resultats, i en aquest cas no han pogut ser millors.

En tan sol vint dies més de 30.000 persones van obrir el correu electrònic, de les quals un 16% van visitar la web de la destinació, apuntant-se molts d’ells al concurs, pel que van deixar les seues dades personals per a la seua incorporació a la base de dades de Benissa. Això va provocar que més de 3.700 persones s’hagen inscrit al concurs de Benissa, el que garanteix que totes aquestes persones han conegut de forma original i extensa l’oferta turística de Benissa.

Això es demostra amb les dades recollides per la web de la destinació, ja que amb motiu de la campanya, es va produir un gran augment del trànsit de la web, la qual va obtindre uns increments de visites d’un 925% en relació al trànsit normal diari. De fet, entre el 2 i el 20 de juny es van rebre 33.686 visites, una dada aclaparant si es compara amb les 10.268 visites/mes de mitjana del 2007.

Per altra banda aquesta campanya ha permés que 8.448 potencials turistes d’altres països hagen rebut informació directa de Benissa, resultat difícilment igualable per les tradicionals fires turístiques o per la publicitat convencional, on per a aconseguir uns resultats semblants caldria realitzar unes inversions molt elevades.

Fonts de la Regidoria de Turisme ressalten que “els resultats de la campanya han sigut sorprenents ja que aconseguir que més de 30.000 persones coneguen una destinació és una cosa molt difícil d’aconseguir. En aquest sentit sabem de la importància i el potencial d’Internet per a la promoció de la nostra destinació. Per això portem ja 3 anys incorporant aquestes accions al nostre pla de promoció anual, el que ens ha permés arribar a milers de turistes i haver recaptat prop de 12.000 subscriptors a la nostra web”.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?