General

La Generalitat vol revocar la concessió de Puerto Blanco a la VAPF

Pel seu interés reproduïm aquesta notícia apareguda al diari LAS PROVINCIAS l’1 de novembre de 2007:

Algunes de les instal·lacions del port privat de Calp, Puerto Blanco, romanen clausurades des d’ahir després de l’ordre dictada pel responsable de la Conselleria d’Infraestructures.

Fonts del Consell van comentar ahir que aquest “tancament provisional, que només afecta l’accés a l’escar, obeeix a les deficiències detectades pel que fa a la seguretat existent en aquesta zona i no al port”.

A més, van dir que la mesura de prevenció presa per Infraestructures “no afecta a cap dels 122 amarradors”, pel que els usuaris poden seguir utilitzant les instal·lacions amb total normalitat”.

És més, la setmana que ve, el director general de Ports es desplaçarà fins a Calp per a celebrar una reunió amb els usuaris amb la finalitat d’abordar la situació creada i garantir el correcte funcionament de Puerto Blanco.

No obstant això, aquesta versió no concorda, i de bon tros, amb el que va esdevindre ahir de matí en aquest recinte portuari privat i que deixa entreveure que darrere està la rescissió de la concessió atorgada a l’empresa VAPF fins a 2022 i anunciada el passat mes de febrer als concessionaris.

Els socis i treballadors del Club Puerto Blanco van manifestar en veure com es precintava tot el port, i no només la part de l’escar, que “això no té cap sentit i és increïble que ocorra a Espanya”.

De fet, segons van narrar, la Conselleria d’Infraestructures va clausurar les instal·lacions del port després d’haver donat per caducada, de forma anticipada i des del passat mes de febrer, la concessió administrativa a l’empresa VAPF SL amb seu a Benissa. Una decisió que l’empresa ha denunciat davant els tribunals i que roman a l’espera d’una sentència per part del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Segons va declarar, Antonio Trives, gerent del club, la Generalitat va impedir ahir el pas als vehicles dins de les instal·lacions “sense avisar-nos prèviament” ja que van testificar, que “no han rebut cap notificació oficial d’aquesta actuació”.

La VAPF té la concessió d’aquest port des de l’any 1983 i el permís havia d’haver estat vigent fins el 2022.

Segons Trives, en el contracte existia una clàusula que exigia a l’empresa concessionària ampliar les instal·lacions del club.

En aquest moment, segons el gerent, l’empresa va presentar un projecte per a ampliar el nombre d’amarradors passant de tindre 100 embarcacions a 500. Una iniciativa, que segons va dir Antonio Trives, “la mateixa Conselleria que ara ens ha tirat del port la va denegar per no ser factible mediambientalment”.

Per això, no entenen l’actitud del Govern autonòmic i van atribuir la decisió a “interessos ocults” que asseguren desconèixer.

De fet, els responsables del manteniment de Puerto Blanco van afirmar que la gent que treballa per a ports de la Generalitat “s’han limitat a posar uns adhesius taronges en els vaixells i en les instal·lacions esportives perquè ens posarem en contacte amb ells”.

A més, van dir, que sense cap comunicació “han travessat l’accés amb vehicles i no podem exercir ni l’activitat del restaurant”, quan aquest establiment és privat ja que els propietaris compten amb les escriptures corresponents.

Impedir l’accés a una platja

És més, va afegir, des de Conselleria van arribar a taponar l’accés que existeix des de Puerto Blanco a una platja, impedint així el pas del trànsit rodat.

Ara, segons va continuar Trives, Puerto Blanco passa a ser gestionat directament per la Generalitat Valenciana i “els socis del club que van comprar un amarrador per uns 10.000 euros perden els seus drets i hauran d’abonar de nou una altra quantitat econòmica per a poder amarrar l’embarcació en el recinte”.

Un fet que els socis van qualificar com a “escàndol i atracament”. Antonio Trives va explicar que, en l’actualitat, “vivim sis famílies d’aquest port i ens han deixat en el carrer sense ni tan sols notificar-nos que ens anaven a llevar la concessió”.

Així doncs, van confirmar que van a interposar una denúncia davant la Guàrdia Civil per no deixar-los continuar amb la seua activitat empresarial ja que els tècnics de la Generalitat que es van traslladar ahir fins a Calp els van impedir obrir les instal·lacions del restaurant i el club de busseig.

Des del centre Puerto Blanco van comentar que durant els últims anys han intentat que la Generalitat Valenciana portara a terme obres de rehabilitació i millora de totes les instal·lacions del club calpí privat, a més de que dragara l’aigua de la zona per a millorar les condicions en què es troba i “mai ens han fet cas”.

“No sabem que ha passat perquè de cop i volta vulguen gestionar Puerto Blanco quan durant anys s’han oblidat completament d’aquest club”, van manifestar els afectats, que es van mostrar contrariats per l’actuació de la Conselleria d’ahir de matí.

Trives va explicar que els treballadors de Puerto Blanco han estat participant durant molts anys de la concessió de la VAPF i encarregant-se del manteniment de les instal·lacions esportives, per a procurar el benestar i comoditat dels socis i visitants.

La construcció de Puerto Blanco es va iniciar l’any 1976 i des de llavors ha estat molt utilitzat per turistes i visitants a causa de el seu enclavament privilegiat, just en la part sud de la badia de Calp que forma el Penyal d’Ifach i el Morro de Toix.

Cal recordar que la VAPF i la gerència del Club Nàutic Puerto Blanco mantenen des de fa anys les negociacions per a poder portar a terme l’ampliació del recinte portuari.

El projecte suposaria la creació d’uns 600 amarradors més en una zona que és sòl protegit en el Pla General d’Ordenació Urbana de Calp.

Malgrat les reunions i contactes entre els interessats mai s’ha arribat a cap tipus d’acord ni s’ha signat cap document.

Ara, caldrà esperar a la reunió entre els representants de Ports i els usuaris per a saber què és el que realment passa en aquest port.

La concessionària declina fer comentaris

El gerent de l’empresa VAPF que té la concessió de Puerto Blanco des de l’any 1983, Pedro J. Soliveres, va eludir ahir realitzar qualsevol comentari sobre el que va ocòrrer ahir en el recinte portuari privat de Calp.

Soliveres va recomanar que, per a qualsevol tema relacionat amb aquest assumpte, acudírem a tècnics o responsables de la Conselleria d’Infraestructures.

La veritat és que el Consell i l’empresa, encarregada de la gestió de Puerto Blanco, mantenen obert un conflicte administratiu sobre la concessió d’aquestes instal·lacions, que està pendent d’una resolució judicial.

Aquest port, construït en un enclavament privilegiat de la vila de Calp, és privat i hi ha 122 amarradors per a embarcacions esportives i de poc calat.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?