General

La consultora Improven suggereix el tancament de la línia de tren Dénia-Benidorm

Tren de La Marina
“El Trenet”

FGV preveu el tancament de línies i la venda d’estacions per a estalviar 29, 3 milions.

La consultora Improven suggereix a Ferrocarrils de la Generalitat tancar la línia 9 Benidorm-Dénia i el tram 4L d’Alacant, a més de vendre estacions tancades en el TRAM i en Metrovalencia. També suggereix tornar a reduir més les freqüències.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) estudia el possible tancament de línies, la reducció de freqüències i fins i tot la venda d’estacions, que s’afegirien als acomiadaments previstos en el preacord de l’ERO (que els treballadors voten demà en assemblea), per a aconseguir un estalvi en els comptes de l’empresa de 29,3 milions d’euros, segons detalla el Pla de Sanejament elaborat per la consultora Improven per a FGV, al qual ha tingut accés Levante-EMV.

Sobre el tancament de línies, la consellera d’Infraestructures, Isabel Bonig, s’ha mostrat fins ara rotundament en contra, encara que es desconeixia que aquesta mesura era una de les recomanacions realitzada en el Pla de Sanejament de FGV. Les dues línies que s’aconsella tancar són del TRAM d’Alacant. Es tracta de la línia 9 Benidorm-Dénia Nord, el tram de 60 quilòmetres que queda sense adaptar a la circulació dels trens-tram de l’antiga línia de ferrocarril de via estreta Alacant-Dénia, i per la qual circulen trens dièsel automotors a 42 quilòmetres per hora; i de la línia 4L, que discorre íntegrament per terme municipal d’Alacant i va des de Porta del Mar fins a Sangueta. La seua funció principal és connectar la zona del barri antic,la platja del Postiguet i el port amb totes les línies del TRAM d’Alacant, a excepció de la L9 – Nord.

Com a efecte d’aquesta mesura, també s’aconsella la possible venda d’estacions. “En el suposat tancament de la Línia 9 del TRAM es podrien vendre principalment tres estacions”. El pla de sanejament valora el valor net de dos d’elles: l’estació de Calp (126.232,75 euros) i la de Dénia (503.044,39 euros). Encara que a València no s’aconsella el tancament de cap línia, sí que es recorda que “hi ha estacions que no tenen personal, per la qual cosa serien susceptibles de desinversió”. Es tractaria de les estacions de Rocafort (valorada en 21.594,02 euros), Font del Gerro (70.643,23 euros), Massarojos (21.638,14 euros), Benaguasil 1 (148.693 euros) i la de la Font de l’Almaguer (71.901,66 euros). De les vendes d’aquests edificis, FGV podria obtindre uns ingressos de 334.830,29 euros que se sumarien als 629.277,14 euros per la venda de les estacions d’Alacant, per la qual cosa podria aconseguir una “injecció” econòmica de quasi un milió d’euros (964.107,43 euros).

Una altra de les propostes realitzades per Improven a FGV és la reducció de freqüències a primera i última hora del dia i, sobretot, els caps de setmana. Aquesta mesura ja va ser aplicada per FGV a partir del passat mes de febrer i va consistir a reduir freqüències a primera i última hora del dia o en hores vall de l’oferta de Metrovalència que, segons va justificar la consellera Bonig, “van permetre un estalvi de 4 milions d’euros”.

La reducció de freqüències afectaria ara tant a Metrovalència com al TRAM d’Alacant: a València es reduirien 1 milió de quilòmetres de circulacions el que permetria un estalvi de 3,8 milions d’euros (es gasta menys diners en sous de maquinistes, electricitat, neteja de trens…) i a Alacant es reduirien circulacions per valor de 350.000 quilòmetres, la qual cosa permetria un estalvi d’1,1 milions d’euros.

Malgrat oferir menys circulacions, una altra font d’ingressos barrejada per la consultora, i aplicada per la Conselleria d’Infraestructures, és l’augment de tarifes. En el cas de Metrovalència l’encariment del preu dels bitllets o els canvis en la tarifa Aeroport [que va passar de zona AB (3,60 euros el bitllet d’anada i tornada) a zona AD (7,40 euros el bitllet d’anada i tornada)] aprovats al setembre reportaran a l’empresa uns ingressos per valor de 4,8 milions d’euros. En 2013 s’ha decidit congelar els preus. En el TRAM d’Alacant els increments de tarifes, de fins a un 20%, i la segmentació de zones TAM permetran a FGV ingressar 450.628 euros.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?