Inici » Notícies » General

FGV licita el projecte de renovació del tren Benidorm-Dénia per quasi mig milió d’euros

14 d'Abril de 2014 No hi ha comentaris
Renovació de la línia del tren

Renovació de la línia del tren

477.950 euros. És el punt de partida de la licitació a la baixa de la redacció del projecte de renovació de via i condicionament d’infraestructures de la Línia 9 del TRAM entre Benidorm i Dénia, de quasi 51 quilòmetres. L’adjudicatari disposarà de sis mesos per a concloure-lo i haurà de presentar-lo abans d’acabar l’any.

La forma d’adjudicació d’aquest projecte té a veure amb l’oferta econòmicament més avantatjosa basada en criteris d’adjudicació. L’acte públic d’obertura de l’últim sobre serà el 15 de maig i el termini atorgat per a la seua redacció obligarà que estiga conclòs i es presente al mes de desembre. A partir de llavors, l’empresa pública estarà en disposició de licitar un projecte de renovació que en realitat ja ha començat, ja que l’execució de les obres de condicionament d’infraestructura i renovació de via en el tram Benidorm-Disco Benidorm, d’1,8 quilòmetres es va adjudicar i es va executar per 3.337.936 euros. És a dir, la consolidació, millora i modernització d’aquest tros de via va costar 1,85 milions d’euros el quilòmetre.

La renovació i modernització d’aquest recorregut és imprescindible perquè ha començat a perdre passatgers. A pesar que en els últims cinc anys els usuaris d’aquest tren havien augmentat fins a un 42%, la veritat és que en 2013 el servei va perdre prop de 20.000 viatgers respecte a 2012, un 3% del trànsit, que va ser de quasi 734.000 persones.

En una visita a les obres del tram Benidorm-Discoteques, el president de la Generalitat, Alberto Fabra, va anunciar que FGV invertirà 43 milions d’euros fins a 2020. De 2015 a 2017 en principi es treballarà en el trajecte fins a Calp i des d’eixe any fins a 202o en el que falte cap al final del recorregut. En aquests treballs es procedirà a renovar els trens dièsel actuals, el condicionament i rehabilitació dels nombrosos ponts metàl·lics que es troben al llarg del recorregut Benidorm-Dénia i la completa renovació de tota la via per a preparar tot el trajecte de cara a la seua futura electrificació, la qual cosa farà innecessari el canvi de comboi que actualment cal fer a l’estació de Benidorm i permetrà guanyar temps.

Aquesta línia complirà l’any que ve un segle i és una infraestructura bàsica per a vertebrar dues comarques que concentren més de la meitat del Producte Interior Brut turístic de tot el País Valencià. Té parada en 18 estacions de vuit municipis: Benidorm, L’Alfàs, Altea, Calp, Benissa, Teulada, Gata i Dénia i pràcticament un terç dels viatgers l’utilitzen per oci i turisme.

La línia 9 juntament amb la 1 (de Benidorm a Alacant) formen l’antic trenet de la Marina. El tram Alacant-Benidorm està renovat i electrificat i s’està treballant en l’electrificació fins a Altea. Quan estiga conclosa la del tram Benidorm-Altea, passarà a formar part de la Línia 1 i l’enllaç amb la 9 fins a Dénia serà en la localitat alteana, no a Benidorm.

Pel seu interés hem publicat aquesta notícia apareguda el 14 d’abril de 2014 al diari electrònic LA MARINA PLAZA.

Font de la notícia: Servei de Notícies d'Infobenissa

Deixa un comentari

http://www.infobenissa.cat/wp-content/themes/infobenissa/