General

FGV comença a muntar la plataforma rehabilitada del Pont del Quisi de Benissa

Instal·lació de la plataforma rehabilitada al Pont del Quisi
Instal·lació de la plataforma rehabilitada al Pont del Quisi

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs d’instal·lació de la plataforma rehabilitada del viaducte del Quisi, sobre el barranc de Santa Anna a Benissa, que pertany a la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant.

Aquesta actuació forma part del procés de rehabilitació d’aquesta infraestructura que realitza l’empresa pública, dins de la renovació de via del tram Calp-Teulada que executa la Generalitat, com a part de la modernització del conjunt de la línia que uneix Benidorm i Dénia, amb una inversió que supera els 120 milions d’euros.

El tauler metàl·lic del Quisi compta amb 168 metres de longitud i se sustenta sobre una subestructura de dos estreps de cadirat i cinc piles de gelosia metàl·lica. La instal·lació de la plataforma es realitza amb grues de grans dimensions que eleven per peces el tauler definitiu.

El pont va entrar en servei el 1914 i està sent rehabilitat per FGV, igual que el del Ferrandet, per a garantir el pas dels trens, en condicions òptimes de seguretat.

En el Ferrandet, situat al barranc del Pou Roig a Benissa, s’ha completat la instal·lació d’un tauler metàl·lic nou, de similar geometria a l’original. Aquesta plataforma de 126 metres de longitud se sustenta sobre dos estreps de cadirat i tres piles de maçoneria.

Com a part de les inversions previstes en aquesta línia per la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, que dirigeix María José Salvador, s’inclouen projectes de renovació de via, adequació de ponts i talussos, millores en el material mòbil, instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte de conversió a tramvia a Dénia.

Amb aquestes actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els serveis que s’ofereixen a l’usuari, tenint com a objectiu el de poder mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei i, d’altra banda, que la Línia 9 adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.

També està prevista el 2019 la incorporació de sis trens duals (elèctrics i diésel) a la xarxa del TRAM d’Alacant, per un import de 43,3 milions d’euros, i que s’estan construint per Stadler a Albuixec (València).

De manera paral·lela a aquesta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs de renovació prevists en el tram Teulada-Dénia,. Mentre continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servei ferroviari efectiva, FGV ofereix servei alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?