General

Entrevista al benisser Miguel Angel Ivars, fundador de Adlemons

Pel seu interés reproduïm aquesta entrevista publicada a la web Loogic.com el 22 de desembre de 2008:

Amb motiu del llançament en obert del sistema publicitari especialitzat en blogs Adlemons hem pensat que seria interessant entrevistar el seu fundador Miguel Angel Ivars i de passada aprofitem per a felicitar-lo pel premi Bancaixa Joves Emprenedors.

Pots contar-nos com ha sigut el procés de posada en marxa de Adlemons des de la seva definició en el primer iWeekend fins ara?

Doncs la veritat és que una mica llarg i complex, però vaig a intentar-ho. Com saps, va ser Raúl Andrés qui va presentar la idea al iWeekend, i finalment he sigut jo qui ha continuat amb el projecte.

El motiu crec que és perquè el primer iWeekend va ser un poc experimental per ser el primer, i entre d’altres detalls no es va definir que un equip concret i reduït del total d’assistents havia de fer-se càrrec de l’empresa resultant, aspecte que ja sí que es va corregir en el iWeekend València i en els següents.

En el nostre cas, com tots volíem ser part del projecte, una vegada finalitzat el cap de setmana de l’esdeveniment, vam seguir treballant online des de casa, perquè els quasi 50 participants estàvem repartits físicament per la geografia. Però va arribar un punt en què la falta de lideratge i organització va començar a malmetre el treball comú i les il·lusions, fins el punt que el projecte es va parar per complet.

Va passar un temps parat i per a mi personalment era un fet inconcebible, perquè em va encantar des d’un principi la idea que es va crear a l’iWeekend i em vaig sentir molt identificat amb ella, perquè m’encanten el màrqueting i els blogs.

Així que vista aquesta situació vaig fer una crida a tots i cadascun d’ells per a continuar-hi, però des de zero, ja que creia que era l’única forma de fer-ho. Vaig preguntar qui volia, començant per Raúl, i continuant per la resta, i finalment vaig obtindre com a resposta un suport incondicional per a continuar amb ell, però no de recursos, ja que tots estaven ja ocupats en altres projectes en aquell moment.

De manera que vaig seguir treballant en el projecte individualment per a desenvolupar completament la idea i em vaig llançar a trobar l’equip, amb certes dificultats, perquè mai és fàcil trobar a la gent vàlida, però tenia al meu favor que la idea m’apassionava i això crec que es transmet i t’ajuda a convèncer.

Una vegada vaig aconseguir l’equip tècnic capaç, que en aquest cas són els xics d’Onestic i a la persona responsable de màrqueting/comercial, vaig continuar per acabar el pla d’empresa assessorat pel CEEI de València, al qual pertanyem. I per a la constitució volia comptar amb la gent de l’iWeekend que va ser la responsable del naixement del projecte, per a tornar-los part de la seua aportació, així que els vaig oferir entrar a l’empresa com a socis, i alguns d’ells ho van acceptar.

I en l’actualitat estem treballant un equip molt motivat format per 7 persones amb moltes ganes de traure una startup tan peculiar com esta endavant.

Quins avantatges ofereix Adlemons respecte d’altres opcions publicitàries més implantades com Adsense, campanyes CPM, afiliació,…?

La majoria de plataformes tracten per igual tots els suports de manera que perden la possibilitat d’aprofitar al màxim el seu potencial diferenciador, en AdLemons ens vam especialitzar únicament en blogs perquè creiem que són un mitjà especial amb regles pròpies a respectar i amb qualitats i característiques que ben tractades ho poden convertir en una de les millors eines publicitàries.

No treballem per tant amb cost per mil impressions, ni cost per clic, i menys encara per cost per acció. Als blogs totes aquestes unitats no funcionen i no són rendibles i està més que vist. L’única unitat de mesura vàlida, és el cost per influència, perquè en un blog, allò important no són les visites que tingues, sinó la seua qualitat, i per tant la capacitat que tens per arribar als teus fidels lectors i finalment influenciar-los.

El perfil de lector de blogs, no és un usuari inexpert que faça clic de forma descontrolada, per la qual cosa el CPC no dóna cap resultat, i menys encara el CPA.

En canvi, per al cost per influència és una opció immillorable. El motiu, és que en tota fase inicial de tota campanya publicitària de nous productes/serveis, s’ha d’invertir primer en branding per a donar a conèixer la marca, per a posteriorment una vegada es coneix, centrar-se en les vendes i per a aquesta fase de posicionament de marca, els blogs en aquest aspecte no tenen rival.

Perquè arriba a un audiència microsegmentada que permet unes campanyes molt efectives, que a més està composta per usuaris avançats (early-adopters i heavy-users) que es consideren experts en el seu entorn i que són habitualment creadors de contingut (prosumers), pel que amb una inversió adequada, es pot aconseguir uns resultats molt òptims.

Quins són per a tu els principals avantatges que té per a una empresa anunciar-se en blogs respecte els mitjans tradicionals o altres suports en la xarxa?

Per a una empresa invertir en blogs li suposa aconseguir els seus objectius comercials amb un pressupost menor i la major repercussió possible. Perquè dóna a conèixer els seus productes a un públic microsegmentat sent una inversió molt efectiva, i posteriorment aquest públic actua de subscriptor al seu entorn, multiplicant així l’acció comercial per l’efecte de xarxa. Aquesta propagació és realment interessant perquè està demostrat que confiem més en el que ens conta algú conegut del nostre entorn que la televisió.

A més segons els estudis, les marques que estan presents en blogs, són percebudes de forma més positiva pels clients perquè els relacionen amb empreses punteres i actuals que coneixen el seu entorn i estan prop dels seus clients.

Fins ara, la dificultat per a aprofitar aquests avantatges estava en com de complex era arribar als blogs perquè l’anunciant havia d’anar un per un buscant els millors per a la seua campanya, indagant preus, fent negociacions etc., i nosaltres aportem senzillesa per a l’anunciant per la possibilitat d’estar present en milers de blogs en 3 clics.

Com definiries la influència en els blogs? pot un blogger arribar a ser tan influent com un periodista d’un mitjà tradicional?

En els blogs, la gent que els llegim habitualment solem ser seguidors i existeix una fidelització de l’audiència que no sol haver en altres mitjans, perquè segueixes la persona, el blogger, no el periòdic, etc. per això la relació que es crea entre blogger i lector és diferent, és de major confiança i valor.

A més els bloggers no tenen la pressió de l’editorial, pel que es confia moltíssim més en la seua paraula per no considerar-la coaccionada, manipulada o comprada.

Hem de ser conscients que en l’actualitat els mateixos periodistes confessen que llegeixen blogs per a documentar-se, perquè saben que darrere d’ells hi ha veritables experts en temes molt específics, que un periodista potser menys especialitzat pot prendre de referència, convertint els blogs en l’origen de moltes tendències i corrents en qualsevol àmbit.

I encara que entre nosaltres debatem la mort dels blogs i coses semblants, per a la resta del món que no està tan ficat, ara és quan es comença sentir els blogs de forma més habitual i es comença a conèixer com una eina a tindre en compte per a estar informats, pel que sens dubte respecte als mitjans fins ara majoritaris cobraran major importància i influència.

Per què heu decidit anomenar Publicitat Democràtica al servei ofert per Adlemons?

L’expressió de Publicitat Democràtica ve des de l’iWeekend i creiem que ens defineix perfectament perquè oferim una plataforma que ofereix llibertat a les parts tant d’elecció de preus, com de grandàries i suports, fent a més accessible per a tots i de la mateixa manera la publicitat, des del més xicotet blogger o anunciant al més gran, sense exclusivitats i sense decantar la balança entre els dos costats, procurem que siga igual de just per a ambdós i ens autoimposem la transparència de moviments i comissions, que escasseja en el sector.

Quina és l’estratègia de futur d’Adlemos? com aneu a convèncer a suports i anunciants perquè usen la vostra plataforma publicitària?

Començant pel fet que AdLemons es diferencia de la resta d’arrel, per la proposta d’especialització que ofereix, gràcies al coneixement que tenim del mercat, que ens permet situar-nos com una opció distinta en el panorama actual i per tant una alternativa molt vàlida tant per a rendibilitzar els blogs de forma adequada, com per a fer campanyes online realment efectives.

Partim de la premissa que els blogs i xarxes de blogs en l’actualitat són molt mal tractats pels agents actuals i necessiten una alternativa real per a rendibilitzar el seu treball, pel que en aquests moments busquen solucions adequades i provaran la nostra plataforma.

Per la nostra banda no som exclusivistes i permetem als bloggers que treballen simultàniament amb qualsevol altra agència o sistema publicitari, i per a evitar que un blogger no perda res inicialment, tenim el “codi alternatiu” per a facilitar al blogger la implementació d’AdLemons.

Els bloggers ens estan provant i estan comprovant els avantatges que els oferim. Ja que a diferència d’altres sistemes, una vegada donats d’alta, no han de fer res més que escriure. AdLemons s’encarrega de la resta, sense que per això perden el control dels seus espais, per que són ells els que decideixen quines campanyes accepten i quines no, com fan actualment amb els comentaris. Conservant d’aquesta manera el control sobre el seu blog.

De moment, ja tenim molts blogs registrats provant la beta i moltíssims anunciants interessats esperant. En breu llançarem la beta d’anunciants, amb un redisseny de la plataforma realment atractiu i usable creant les bases per a llançar definitivament la plataforma segons els objectius proposats.

Enllaç
Notícia original


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?