General

Els dos col.lectius de Compromís del sud de la comarca satisfets amb aquesta nova proposta portada al Congrés de manera conjunta

Roda de premsa de Compromís
Roda de premsa de Compromís

Finalment s’ha eliminat la petició d’una eixida a l’AP 7 per a Calp que Compromís va presentar al Congrés dels Diputats fa uns mesos i que és va fer pública en una roda de premsa a Calp que demanava l’alliberament de peatge d’esta mateixa autopista el passat 14 de novembre del 2018. Petició que des del primer dia es va rebutjar des de Compromís Benissa i que “tampoc els nostres companys de Calp van rebre amb entusiasme”.

Cal assenyalar que el que s’ha fet a canvi ha sigut presentar una PNL (Proposició No de Llei) al Congrés signada pel portaveu, Joan Baldoví, i la diputada estatal Marta Sorlí, instant al govern de Pedro Sánchez a invertir en la millora i adequació de la CN 332 entre Benissa i Calp per eliminar d’una vegada per totes aquest punt negre en la xarxa de carreteres de l’Estat pel seu elevat índex de perillositat i accidents. Si es fa aquesta actuació, junt amb la finalització de la variant de Benissa, i si finalment també el Ministre de Foment, José Luis Ábalos compleix la seua paraula i no renova una quarta pròrroga a l’empresa Aumar, hi haurà una connexió per carretera entre Benissa i Calp pròpia de països europeus i avançats.

En eixe sentit, Ximo Perles, candidat a l’alcaldia de Compromís a Calp ha manifestat que “celebrem que els nostres representants al Congrés aposten decididament per este tipus d’inversió. En efecte, entenem que Calp es veu perjudicat per uns accessos insuficients tant pel que respecta al tram Calp – Benissa com també d’igual manera amb el tram Calp – Altea. No es tracta ací d’una qüestió ideològica, sinó d’un greuge comparatiu històric que venim patint i que ja va sent hora de solucionar.”

D’altra banda, Xavi Tro, portaveu de Compromís a Benissa ha assenyalat que “des del nostre poble no podem més que mostrar la nostra més absoluta satisfacció per haver aconseguit eliminar la petició d’aquesta eixida a l’AP 7 que afectava greument al nostre terme municipal, en un territori fràgil i en un paisatge ja molt degradat per l’urbanisme salvatge que hem patit massa anys i que cal preservar al màxim per a les nostres generacions futures”

Els dos portaveus municipals també han aprofitat aquest comunicat de premsa conjunt per continuar denunciant “haver de pagar peatge encara per moure’ns per el nostre territori amb un trànsit col·lapsat per els vehicles que amb tot el dret del món no volen pagar i circulen per la CN 332, condemnant també l’empresariat valencià que ha de pagar més per moure els seus productes i mercaderies que ven o que compra, condemnats a sentir-nos ciutadans de segona categoria veient el greuge amb altres territoris de l’estat espanyol amb bones autovies gratuïtes o rescatades ràpidament, en el cas de les autopistes de Madrid amb perdudes econòmiques. A més, ací, en la marina alta i també a la safor, doblement marginats perquè no tenim enllaç ferroviari amb València i un molt deficient amb Alacant. Una situació de nou impròpia d’un país membre de la Unió Europea que rep molts turistes al cap de l’any”.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?