General

Els clubs nàutics porten al Consell davant el TSJ per a aconseguir renovar les seues concessions i que els lliure la seua valoració

Club Nàutic Les Bassetes
Club Nàutic Les Bassetes, lloc proper a la troballa

Nou augment de la tensió en les relacions entre els clubs nàutics i el Consell. L’Associació de Clubs Nàutics de la Comunitat Valenciana (ACNCV) ha donat hui a conèixer que ha presentat finalment una demanda contenciosa administrativa davant la sala corresponent del Tribunal Superior de Justícia per a aconseguir la informació sol·licitada i que la Generalitat els conteste a les sol·licituds que, segons diuen, van presentar per registre d’entrada el passat 8 d’abril. Aquesta determinació s’ha forjat, atenent al comunicat emès per l’associació, “després de diversos intents de negociació i davant el silenci de l’administració autonòmica i la clara voluntat d’ocultar informació rellevant per als clubs, com és la dels expedients de valoració de les instal·lacions”.

Els clubs nàutics amb el termini de concessió vençut van dipositar fa més de set mesos els documents necessaris perquè la Direcció General de Transport i Logística de la llavors Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient acordara atorgar-li al club que ho sol·licitara una nova concessió de domini públic mitjançant el procediment d’adjudicació directa.

Per a fer aquesta petició es van basar llavors en l’article 70, apartat 8é, de la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d’Organització de la Generalitat, en vigor per aplicació de la disposició derogatòria única de la Llei 2/2014, on s’atorga la possibilitat d’adjudicar de forma directa les concessions de domini públic portuari, sense necessitat de convocar concurs, “quan el sol·licitant siga un club nàutic o un altre esportiu sense finalitats lucratives, sempre que les condicions de la concessió establisquen com a màxim un límit de 20 per cent per al nombre d’amarradors destinats a embarcacions amb eslora superior a 12 metres”.

En el mateix escrit, també es va sol·licitar que se li lliurara al club nàutic corresponent el valor de la concessió portuària mitjançant la corresponent valoració per a poder iniciar, si escau, un procediment contradictori.

Però després de la presentació d’aquestes sol·licituds, ni l’anterior govern del PP, ni l’actual bipartit format pel PSPV i Compromís, han oferit “cap resposta”. Aquest silenci administratiu, segons els clubs, els manté en una “situació d’indefensió davant la no aplicació de la Llei de Ports dels Clubs Nàutics amb el termini de concessió vençut”.

Davant la intenció del Consell de derogar a través de la Llei d’Acompanyament dels Pressupostos de 2016 l’article que permet la renovació automàtica de les concessions, l’associació ha decidit finalment acudir a l’alt tribunal valencià, la qual cosa no ha sigut obstacle perquè hagen criticat el que consideren “un acte d’ocultació d’informació pública que contrasta vivament amb la suposada transparència exigible en tota tramitació pública”, més encara quan les valoracions de les concessions “s’han encarregat i pagat amb diners públics”.

Finalment, l’ACNCV, que no obstant açò ha lamentat la presentació de la demanda, diu que “s’ha vist obligada per la rapidesa amb que la Generalitat sembla voler eliminar tota possibilitat de renovació per part dels clubs en el que té tots els aspectes de ser una iniciativa per a afavorir l’entrada de grans empreses en la gestió de la nàutica al País Valencià”.

El Consell manté que la lliure concurrència en aquestes concessions és una exigència de la Unió Europea, encara que sobre la matèria hi ha evidents discrepàncies jurídiques que bé podrien quedar resoltes aquesta setmana en diferents reunions polítiques.

Els clubs nàutics són entitats sense anime de lucre. Els 27 principals del País Valencià, amb prop de 10.000 amarradors, 40.000 usuaris i una influència directa en la prestació de serveis turístics en les poblacions costaneres, van celebrar el cap de setmana passat una assemblea després d’haver-se reunit amb el direcció general de Ports de la Generalitat de la qual s’ha derivat un comunicat duríssim contra el govern autonòmic. Quasi una tercera part, huit d’ells, són de la Marina: Dénia, Xàbia, Les Bassetes, Moraira, Calp, Campomanes, Benidorm i La Vila Joiosa, mentre que el d’Altea va per lliure en les seues reclamacions.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda el 16 de novembre de 2015 al diari electrònic LA MARINA PLAZA


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?