General

El PP valencià admet ara que “caldrà esperar” el tren de la costa

Travesses de tren (foto del flickr de FuLinHyu)
Travesses de tren (foto del flickr de FuLinHyu)

Avís per a navegants. El portaveu d’Infraestructures del Grup Parlamentari Popular a Les Corts, David Serra, va seguir només a mitges el guió triomfalista del seu partit pel que fa al tren de la costa, que ha d’unir les dues comarques de la Marina amb València i Alacant. Serra es va felicitar pel fet que el Ministeri de Foment haja licitat la redacció de l’estudi informatiu de la línia però va admetre que “encara caldrà esperar” abans que l’anhelada línia ferroviària siga una realitat.

Va ser la forma dels populars valencians d’encaixar la notícia que Foment, tal com ja publicara aquest diari, s’ha concedit encara 24 mesos més només en la redacció d’aquest estudi, amb el que el començament de les obres, tal com d’altra banda ha calculat el PSOE, podria postergar-se fins el 2016. I això com a mínim. Per si de cas, Serra va eludir donar una data concreta sobre l’inici dels treballs per al tren. La setmana passada, la batllessa de Dénia, la també popular Ana Kringe, tampoc ho va fer.

De qualsevol manera, Serra va assenyalar que el suport del Govern d’Espanya “és fonamental per a aconseguir que el tren de la costa passe de ser una demanda a una realitat”.I en aquest sentit, va afirmar que el fet que Foment haja tret a concurs la redacció de l’estudi informatiu sobre aquesta infraestructura “és un primer pas necessari per a fer que la connexió ferroviària València-Alacant comence a funcionar”. El diputat va agregar que si bé el procés “requereix els seus terminis i encara caldrà esperar, és evident que el Govern d’Espanya recolza aquesta reivindicació dels valencians”.

Un estudi d’Infraestructures

El portaveu d’Infraestructures també va destacar que Les Corts Valencianes “s’han pronunciat en diverses ocasions a favor d’aquesta línia, que inclou la connexió Gandia-Dénia, un tram que ja compta amb un estudi informatiu realitzat per la Generalitat i que serà aprofitat”. Aquestes paraules tornen a recordar el vell problema que porta ja alguns dies sent objecte de debat a la Marina: si efectivament ja hi ha un estudi, perquè cal esperar llavors dos anys fins que Madrid en redacte un altre?

Finalment, Serra va recordar que ja existeix una reserva de sòl per al traçat d’aquesta línia “i d’aquesta forma s’impedirà que durant el temps que dure el procés es puguen executar projectes urbanístics, evitant problemes futurs”. El diputat popular va matisar que aquesta nova infraestructura circularà, bàsicament, pegada a l’AP-7 “per a evitar obrir una nova ferida al territori”. “De fet –entre Gandia i Oliva els terrenys ja estan reservats des de fa anys, gràcies al projecte de la Conselleria d’Infraestructures”.

El diputat popular va concloure amb una altra generalitat: “estem davant una oportunitat que no podem desaprofitar, que ofereix optimisme als qui sempre han reclamat aquesta infraestructura, i que oferirà noves perspectives per a la Comunitat”. La qüestió, més enllà de les paraules, és quant tardaran a complir-se.

Pel seu interés hem reproduït aquesta notícia apareguda al diari electrònic LA MARINA PLAZA el 26 d’agost de 2013.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?