General

El futur Consorci Mixt de la Marina Alta advocarà per impulsar el turisme

Signatura del conveni del consorci mixt
Signatura del conveni del consorci mixt

El Cercle d’Empresaris de la Marina Alta (CEDMA) va ser escenari ahir del “naixement” de l’embrió en matèria turística del futur Consorci Mixt de la comarca. Allí, representants de quatre associacions van rubricar un conveni de col·laboració per unir esforços en la promoció dels seus municipis.

Sota l’atenta mirada de Sonja Dietz, presidenta de CEDMA, els representants dels col·lectius van donar un primer pas en pro del consorci. Mariano Espinosa, president de l’Associació Empresarial de Lloguers d’Habitatges de la província i amb important repercussió a la Marina Alta (AEA); Andrés Rivero, secretari de l’Associació d’Empresaris i Comerciants de Teulada-Moraira (AECO); Ángel Vives, president de Tot Vall de Pop; i Ximo Ivars, president de l’Associació Turística i Empresarial de Benissa (ATEBE) van ser els encarregats de signar el document.

Sonja Dietz va destacar la importància d’aquest acord per a avançar en la consecució del Consorci Mixt de la Marina Alta, que ha sigut un dels projectes bandera que es va marcar a la seua arribada a la presidència de CEDMA. A més, va apuntar que espera que altres zones de la comarca prenguen exemple i facen un pas per a incorporar-se a aquesta iniciativa.

Així mateix, la presidenta de la patronal va remarcar que el següent pas és aconseguir que les administracions locals s’adherisquen per a aconseguir així l’objectiu de tindre un consorci mixt en què empresaris i ajuntaments treballen conjuntament.

Per la seua banda, Ángel Vives va destacar que aquesta època de crisi el millor és optimitzar recursos, especialment quan es comparteix un producte turístic complementari. Com a exemple va destacar la col·laboració que realitza la seua associació amb Benissa en les Jornades Tot Vall de Pop.

Des d’ATEBE, Ximo Ivars, va posar l’accent en l’apartat gastronòmic. Segons va comentar, “tenim un denominador comú com és el moscatell i que cal reivindicar”, no només pel que fa al vi, sinó també a la incorporació d’aquest producte en la restauració com a espenta per a aconseguir una proposta més forta.

Andrés Rivero, per la seua banda, va destacar que l’objectiu és oferir als turistes paquets conjunts que incloguen allotjament, establiments on gaudir de la millor gastronomia i rutes a fer.

En aquest sentit, Mariano Espinosa va recalcar que la idea és crear una promoció unida en 2012 sota el denominador comú del lloguer turístic. De moment i a l’espera de perfilar accions, està en marxa un catàleg i una pàgina web complementària.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?