General

El batle convoca una roda de premsa sobre l’avantprojecte d’accés de l’AP-7 a Calp

L’avantprojecte del nou accés a l’autopista AP-7 des de Calp publicat al BOE el 19 de desembre ja està als Ajuntaments de Benissa i Calp i, la veritat, és que no ha aixecat massa entusiasme a pesar de ser una obra reivindicada des de fa dècades pels calpins. El batle de Benissa, Juan Bautista Roselló, va comparèixer ahir per a rebutjar de manera rotunda les tres alternatives que ha presentat el Ministeri de Foment per a construir un accés directe a Calp des de l’autopista per “les afeccions ambientals i els efectes negatius sobre el paisatge sumat a la gran quantitat de sòl i propietats afectades, amb molts habitatges inclosos al terme municipal de Benissa”. El batle titlla com a “inviables” les alternatives.

Però, a més, el Ministeri de Foment es decanta per una de les tres propostes, l’anomenada D-2. Roselló va afirmar ahir que aquest traçat “no el podem admetre de cap manera”. Els veïns afectats serien els de les següents partides: Fantaixat, l’Alfama, Benimarraig i Tros dels Marins o Albinyent, Lleus, La Ràpita i Tros del Ferrandet. Partides de sòl no urbanitzable en què la nova carretera afectaria a barrancs i zones de gran valor ecològic i paisatgístic. EL batle de Benissa va voler ahir traslladar la màxima “seguretat i tranquil·litat” als veïns perquè des de l’ajuntament “no anem a permetre, de cap manera, que s’accepten aquestes propostes i, evidentment, anem a demanar al ministeri que les retire”.

Per això, el batle espera comptar amb el recolzament dels diferents grups municipals i ha convocat per a hui una Junta de Portaveus amb l’objectiu que, en un ple extraordinari, es rebutge de manera unànime el traçat. No obstant això, el batle de Benissa va apuntar ahir que l’aposta de l’ajuntament ha de ser exigir al ministeri que millore la Nacional-332 que uneix Benissa i Calp, “que seria la proposta més sostenible des de tots els punts de vista”. A més, el popular va lamentar ahir que l’avantprojecte d’accés a l’autopista des de Calp haja entrat a l’ajuntament el passat dia 21 de desembre, en dates “inoportunes”. No obstant això, els tècnics de l’ajuntament “han realitzat un estudi urgent però intens” de l’avantprojecte aprovat de manera provisional pel Ministeri de Foment. El nou traçat discorreria de forma pràcticament paral·lela a la N-332 i, fins i tot, en alguns trams ambdues carreteres es distanciarien tan sols 150 metres. Un nou traçat de 12 quilòmetres que tindria el seu origen al peatge de Benissa que existeix en aquests moments. Un fet que per al batle resulta “inexplicable” perquè “no es guanya res”.

A més, de les tres alternatives que presenta el ministeri, la D-2 (per la qual es decanta el Govern) és la més cara econòmicament. El pressupost ascendeix a més de 58 milions d’euros mentre que els dos trajectes restants en costarien 12 (C-1) i 18,5 (A) respectivament.

Cal destacar que el termini per a presentar al·legacions finalitza el 26 de gener de 2007.

Calp analitza les repercussions del vial

L’accés directe a l’autopista des de Calp és una reivindicació històrica. Els calpinos ja veuen més a prop que aquest projecte es convertisca en una realitat. No obstant això, el batle de Calp, Javier Morató, va assegurar ahir que l’ajuntament ha rebut l’avantprojecte del ministeri fa hui tres dies i els tècnics estaven valorant les repercussions de les propostes. Encara que el batle calpí “no acceptarà cap projecte que puga perjudicar un poble veí”. A més, va anunciar que l’ajuntament presentarà al·legacions, si cal, per a millorar el traçat proposat. No obstant això, Morató no va voler fer ahir cap valoració de l’avantprojecte del ministeri perquè encara no s’ha estudiat en profunditat.

Per altra banda, el PSOE de Benissa va mostrar ahir el seu rebuig als traçats que proposa el Ministeri de Foment i considera “innecessari realitzar un accés directe des de Calp”. A més, els socialistes diuen que “Calp no té problemes de trànsit rodat des de Benissa i des d’Altea i, per tant, no trobem cap justificació per a realitzar aquesta infraestructura tan costosa en termes econòmics, ecològics i paisatgístics”. També recorden que el traçat perjudicarà el paisatge de Benissa “que serveix de reclam turístic”.


Comentaris a la notícia

Voleu deixar un comentari a la notícia?